Pulliter, Echt zo veilig als ze zeggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosalieV

Pulliter, Echt zo veilig als ze zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:02

Aangezien er een behoorlijke discussie is over de Pulliter, een soort gordel voor op je paard, vroeg ik me af of t nou echt zo veilig is...
Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie hem gebruiken? En waarom wel of niet?
Foto ervan:
Afbeelding

De omschrijving;
Citaat:
er is 5 jaar van uitgebreid onderzoek en testen vooraf gegaan aan de definitieve ontwikkeling van dit valpreventiesysteem. Je zit niet zomaar vastgebonden op je paard. Het intelligente onderdeel (SNAP sensor) van de gordel bevat namelijk een versnellingsmeter en gyroscoop waarmee de positie, versnelling en afremming van ruiter en paard vastgesteld worden. Een processor interpreteert de data van deze meters.

Wanneer het paard steigert, opent het systeem bij een bepaalde hellingsgraad, zodat er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan en de ruiter kan bovendien op ieder ogenblik het systeem zelf openen.

Ik hoor graag jullie mening!

melanietje14

Re: Pulliter, Echt zo veilig als ze zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:03

Zelf vind ik het niet fijn uit zien maar dat is mijn idee .

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:03

Weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Heb het nog nooit in het echt gezien dus heb er nog geen mening over.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:04

levensgevaarlijk := dat vind ik :Y) ervan je moet ook een keer vallen :o

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:05

Ik vind het gevaarlijk, want wat nou als er iets ergs gebeurd, waarbij je er eigenlijk wel af móet springen?

paarden369

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:06

wat als je paard over de kop gaat of valt dan lig jy er mooi onder

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:06

Als je het inderdaad gemakkelijk kan openen zoals ze zeggen, vind ik het opzich wel een goed idee voor bepaalde situaties.. Maar moet er niet aan denken dat als die gordel niet open gaat en je paard gaat als een gek tekeer, dat je dan dus gewoon vast zit. Soms is het beter om eraf te vallen denk ik, in bepaalde situaties.

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:07

nienke555 schreef:
Ik vind het gevaarlijk, want wat nou als er iets ergs gebeurd, waarbij je er eigenlijk wel af móet springen?

Dat is precies wat ik ook dacht!
en bovendien, wanneer een paard heel erg gaat lopen bokken-steigeren.. Ik krijg al last van mn rug bij t ideeQ :P

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:11

RoosDami schreef:
nienke555 schreef:

Dat is precies wat ik ook dacht!
en bovendien, wanneer een paard heel erg gaat lopen bokken-steigeren.. Ik krijg al last van mn rug bij t ideeQ :P

Ja, ik ook :=

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:11

hierbij nog een duidelijkere foto hoe t zit;
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:16

Er staat ook een advertentie op de markt. Kun je je opgeven om er een te huren en uit te proberen.Weet ook niet wat ik er van moet denken. En over de prijs maar te zwijgen. Meer dan €800 . Dat heb ik er zeker niet voor over. Dan liever een bodyprotector.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:20

K vind het er echt levensgevaarlijk uit zien, en het idee van zo'n gordel om te hebben ook..
Laat staan je paard valt.. glijd uit enz... en jij zit vast valt eronder.... zit beide in een gevaarlijke situatie.. dan maar keer vallen en opstaan.. hoort eenmaal bij paardrijden.
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 26-03-14 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:20

kinel schreef:
Er staat ook een advertentie op de markt. Kun je je opgeven om er een te huren en uit te proberen.Weet ook niet wat ik er van moet denken. En over de prijs maar te zwijgen. Meer dan €800 . Dat heb ik er zeker niet voor over. Dan liever een bodyprotector.

Ja, naar aanleiding van de discussie die daar staat is dit topic! Maar 800 euro.. :n

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:21

Hier is al een topic over. even de zoekfunctie gebruiken

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:23

Ik zou het absoluut nooit zelf kopen, ten eerste ziet het er ontzettend aanstellerig uit, als ik moet vallen val ik maar. Als ik mijn arm dan breek, dan breek ik mijn arm. Zal me worst wezen.

Ten tweede lijkt het me ook levensgevaarlijk inderdaad. Van een keer niet al te hard vallen komt er nog steeds minder schade dan als je onder je paard terechtkomt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:40