Even kort over mij en mijn paard:
Ziranda is 10 jaar en een erg gevoelige merrie. Mijn instructeur noemt haar een schoolpaard, waar hij mee bedoeld dat zodra je de juiste knopjes vind ze alles kan en doet, maar je moet het dan wel precies goed vragen. Ik heb Ziranda inmiddels alweer bijna 7 jaar en heb haar zelf opgeleid. Ik heb nooit heel intensief met haar getraind of wedstrijden gereden (simpel weg omdat de behoefte er van beide kanten niet is) en sinds vorig jaar september zijn we een nieuwe weg ingeslagen. Sinds september krijg ik les van Steef Geelen volgens de methode van Antoine de Bodt. Dit bevalt ons heel goed.
Op dit moment zijn we vooral nog bezig met de juiste stelling en buiging en de plaatsing van het achterbeen. Op de filmpjes zie je ook dat ik Ziranda vrij hoog in tempo laat lopen, dit doe ik bewust om te voorkomen dat ze de activiteit van achter kwijt raakt, stukje bij beetje proberen we meer richting het dragen te gaan en de periode tijdens de training steeds verder uit te breiden.
De kwaliteit van de filmpjes is door het uploaden helaas behoorlijk achteruit gegaan..
Ik hoop dat jullie me nog wat goede tips kunnen geven
Tijdens de training:
Tijdens de les:
Zoveel energie krijgt Ziranda van de training tijdens de lessen
Bedankt voor het kijken!
ik doe het bij jonge paarden ook vaak.