Na al die tijd hier op bokt te zitten en vele HAW-topics te hebben bekeken, vind ik het wel eens tijd worden om zelf zo'n topic te openen. Stiekem vind ik het wel spannend, i.v.m. de heftige discussies die kunnen ontstaan en het (onaardige) commentaar die mensen wel eens krijgen.. Maar, ik heb goede moed, ook ik moet het leren en ik ben er nog láng niet. Hier ben ik mij van bewust.
Sinds april 2013 rijd ik Hendrik bij. Het is een fantastische Fries van 12 jaar oud. Een paard met een top karakter die alles voor je doet en ik ben dan ook erg blij dat ik hem mag bij rijden. De eigenaar rijdt alleen maar buiten en ik voornamelijk in de bak. Dressuurmatig is er niet heel veel met hem gedaan, maar hij is erg leergierig en pakt het tot nu toe heel erg goed op. In het begin heb ik vooral heel erg aan de basis gewerkt. Stap, draf en galop, veel figuren en overgangen rijden. Hier ging hij al stukjes nageven. Linksom springt hij niet in de galop aan. Dit vind hij erg moeilijk. Buiten op rechte stukken doet hij dit wel, in de bak helaas niet (werkpuntje!) In het begin had ik een instructrice, maar plots niet meer waardoor ik een tijdje gewoon zelf gereden heb en geoefend. Uiteindelijk ging ik toch tegen dingen aanlopen waar ik absoluut hulp bij nodig had en zo heb ik vorige week weer mijn eerste dressuurles gehad. Oef dat was ineens hard werken, maar het is ons goed bevallen en we hebben er nu al profijt van. Instructrice heeft geconstateerd dat hij weinig balans heeft, waardoor het voor hem heel moeilijk is om linksom aan te springen en die beweging te maken. Hier gaan we dus hard mee aan de slag!
Hij geeft nog niet constant na, ik krijg alleen nog stukjes. Hier ben ik al wel heel blij mee. Ik weet dat hij af en toe tegen de hand is en ik plaats deze foto's ook bewust.
Zelf moet ik echt werken aan mijn houding. Het lange tijd niet lessen heeft er flink ingehakt, maar ik probeer er nu heel erg op te letten. Als Hendrik nageeft, dan ga ik ook nageven.
Ook gaan mijn benen een eigen leven leiden. Echt zonde. Een aantal weken geleden heeft een stalgenootje foto's gemaakt om haar nieuwe camera te testen. Deze wil ik graag met jullie delen. Het zijn alleen stap-draf foto's omdat ze niet zolang foto's heeft staan maken.
Genoeg gepraat, hierbij de foto's!
1.

2.

3.

4.

Hier komt hij op de voorhand
5.

6.

7.

8.

9.

Fijn beeld!
10.

11.

12.

13.

Foei die binnenhand....
14.

15.

Lekker uitstappen!
Tot zo ver de foto's, zoals ik al aangegeven heb, zijn we weer aan het lessen! Mijn houding kan veel beter en hij mag ook minder op de voorhand. Maar, we zijn al flink wat vooruit gegaan en daar ben ik al heel blij mee.
Commentaar is goed, maar graag opbouwend! Ik plaats het niets voor niets hier op HAW, ik wil er immers van leren.

Oja: cap is eigen keuze!!
Bedankt voor het kijken!