Onderlinge B-wedstrijd met Fleur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Onderlinge B-wedstrijd met Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 10:31

Afgelopen weekend weer een onderlinge wedstrijd gedaan met Fleur.
Het was donker en vreemd terrein, dus Fleur was wat druk. Waardoor ik, angsthaas die ik ben, extra gespannen werd. Dus het inrijden gebruikt om zelf rustig te worden. Had haar toen mooi nageeflijk maar om de een of andere manier lukt het me niet om het tijdens de proef zo te houden :(

Fleur is een merrie van 15 jaar.
Ze heeft Z2 dressuur gelopen.

Het filmpje is helaas wel beetje slechte kwaliteit :(

Ik had 186 punten. Werd 7e van de 14. Had goede concurrentie. (Iemand die normaal Z2 reed, dacht, hé laat ik een B wedstrijd doen. Zij won dus, uiteraard. Heel eerlijk allemaal :') )

Verbeterpunten:
- Nageeflijk
- Ontspannen blijven met doorzitten zodat ze niet gaat galopperen
- Actief houden in galop
- Letters rijden
- Stelling

Ik was heel tevreden met hoe zij liep, redelijk actief. Hierdoor zat ik zelf best stil. Meestal gaan mijn benen alle kanten op.

Hier een filmpje:

Zo reed ik in september, zoals je ziet staat ze praktisch stil, zo traag:
(Hier liep ze wel mooier met haar hoofd.)

Ik rijd puur recreatief en heb ongeveer 1-2 keer les per maand.
Ik kom van een manege en had (en heb) een lange weg te gaan.
Gelukkig gaat het steeds beter en nu, na een halfjaar Fleur te rijden, rijd ik eindelijk een beetje lekker.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:40

Leuke pony!

Probeer je handen rechtop te houden, op het filmpje lijkt het alsof je pianohandjes hebt.
En hou m actief! Ik heb het gevoel dat je m aardig tegenhoudt met je handen. Op een wedstrijd heb je daar geen tijd voor, dus lekker laten voor wat het is, en netjes op de borden rijden.
Denk naar voren, actiever houden.
En bij een proef moet je eigenlijk al weten wat je erna moet doen, want soms lijkt het alsof je op het einde dacht:"oliebol, moet hier af".

Succes :)!

Suus___

Re: Onderlinge B-wedstrijd met Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:52

Ik neem aan dat de z2 ruiter niet op haar z2 paard zit? Want je kunt t zelfde van jou zeggen met je z2 paard ;)

Probeer de proef wat actiever en gedurfder te rijden, vind het wel een leuk paard :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 10:53

Ess_Ramona schreef:
Leuke pony!

Probeer je handen rechtop te houden, op het filmpje lijkt het alsof je pianohandjes hebt.
En hou m actief! Ik heb het gevoel dat je m aardig tegenhoudt met je handen. Op een wedstrijd heb je daar geen tijd voor, dus lekker laten voor wat het is, en netjes op de borden rijden.
Denk naar voren, actiever houden.
En bij een proef moet je eigenlijk al weten wat je erna moet doen, want soms lijkt het alsof je op het einde dacht:"oliebol, moet hier af".

Succes :)!

Zeker een leuke pony <3

Zal eens letten op m'n handen! Had ze tijdens het inrijden dragend en in de proef heel strak. Was ook omdat ze de eerste rondjes heel kijkerig was. (Voordat de proef begon.)

Proef kende ik uit m'n hoofd :') Ik + druk = vergeten wat ik kan

Suus___ schreef:
Ik neem aan dat de z2 ruiter niet op haar z2 paard zit? Want je kunt t zelfde van jou zeggen met je z2 paard ;)

Probeer de proef wat actiever en gedurfder te rijden, vind het wel een leuk paard :j

Z2 ruiter op een B paard gaat beter dan een B ruiter op een Z2 paard hoor x)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:00

Dat is echt niet zo hoor.. Tuurlijk is de z2 ruiter handiger maar wat t paard (nog) niet kan kan ze er ook niet uitrijden.. Vind dat altijd zo jammer dat mensen dat zeggen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:04

Suus___ schreef:
Dat is echt niet zo hoor.. Tuurlijk is de z2 ruiter handiger maar wat t paard (nog) niet kan kan ze er ook niet uitrijden.. Vind dat altijd zo jammer dat mensen dat zeggen

Ben ik het niet met je eens.
Maar daar gaat het nu ook niet om :Y)

Keek net even m'n filmpje terug. Handen heb ik inderdaad te strak. ^

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:16

Wilde het ook al zeggen want imo mag je dan ook geen commentaar geven of het eerlijk is..

Je snijdt echt heel erg af, zie de x-x halstrekken, je tikt niet eens de hoefslag aan. Beter op de letter rijden ;) Halsstrekken mag die ook echt meer zakken. Ze mag ook actiever lopen en vind de nageeflijkheid ver te zoeken. Kortom lekker door trainen en genieten van je pony

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 14:20

Snooki schreef:
Wilde het ook al zeggen want imo mag je dan ook geen commentaar geven of het eerlijk is..

Je snijdt echt heel erg af, zie de x-x halstrekken, je tikt niet eens de hoefslag aan. Beter op de letter rijden ;) Halsstrekken mag die ook echt meer zakken. Ze mag ook actiever lopen en vind de nageeflijkheid ver te zoeken. Kortom lekker door trainen en genieten van je pony

Nageeflijkheid hoef je niet te zoeken, die is er niet :') Niet tijdens de proef in ieder geval. Jammer dat ik geen filmpje heb van het inrijden :(

Ik probeerde de hoeken rond te nemen, dus niet in de hoek op de hoefslag bij de C, want dan wordt het meer een vierkant. Train ook altijd in een 60x20 bak, dus dan is het altijd even wennen in een 40x20 bak.

Halsstrekken lukt me echt nooit :s Aandachtspuntje in de les. Iemand tips daarvoor?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:22

Slina schreef:
Snooki schreef:

Nageeflijkheid hoef je niet te zoeken, die is er niet :') Niet tijdens de proef in ieder geval. Jammer dat ik geen filmpje heb van het inrijden :(

Ik probeerde de hoeken rond te nemen, dus niet in de hoek op de hoefslag bij de C, want dan wordt het meer een vierkant. Train ook altijd in een 60x20 bak, dus dan is het altijd even wennen in een 40x20 bak.

Halsstrekken lukt me echt nooit :s Aandachtspuntje in de les. Iemand tips daarvoor?

haha dat probleem heb ik ook, te grote oefenbak :D

De hoeken moet je ook afsnijden maar dan moet je wel ff bij C de hoefslag aanraken anders wordt het idd een 4-kant.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:15

Leuke pony!

Probeer alleen je voeten stil te houden, en je lichtrijden ziet er een beetje apart uit. Alsof je de pony continu naar voren drijft, ook in stap.

Verder lijkt het zadel nogal alle kanten op te gaan.

Verder denk ik dat jullie er met wat tijd en goede les wel komen! Succes! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:04

loez schreef:
Leuke pony!

Probeer alleen je voeten stil te houden, en je lichtrijden ziet er een beetje apart uit. Alsof je de pony continu naar voren drijft, ook in stap.

Verder lijkt het zadel nogal alle kanten op te gaan.

Verder denk ik dat jullie er met wat tijd en goede les wel komen! Succes! :)

Oh, juist niet tijdens de wedstrijd! Voor mijn gevoel dan.. Tijdens gewoon trainen merk ik dat ik dat wel doe.

Zadel moet volgens mij nog opgevuld worden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:58

Dan ben ik benieuwd naar en filmpje van thuis :D. Vindt je nu heel onrustig in je zit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:19

loez schreef:
Dan ben ik benieuwd naar en filmpje van thuis :D. Vindt je nu heel onrustig in je zit.

Als je dat al onrustig vindt, dan wil je mij niet 'thuis' zien :')
Heb hier een filmpje van december, een lesje.
Inclusief blooper.

http://youtu.be/ciM_u7zPjmg

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:28

Ik vind jou thuis op sommige stukken veel fijner zitten! Af en toe wat onrustig, maar ik vind het persoonlijk beter dan het filmpje van wedstrijd :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 10:19

loez schreef:
Ik vind jou thuis op sommige stukken veel fijner zitten! Af en toe wat onrustig, maar ik vind het persoonlijk beter dan het filmpje van wedstrijd :)

Oh, haha :P
Het is wel zo, dat tijdens de wedstrijd ik zo'n beetje alles vergat wat ik geleerd had x)
Ik kán wel nageeflijk, maar daar lukte het niet.
Ik kán wel een hele mooie middendraf, maar daar lukte het niet.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:47

Wat me vooral opvalt tijdens je filmpjes is dat je je armen vrij gestrekt en ver naar voren houdt. Probeer je armen wat meer bij je te houden, ik denk dat je daardoor ook je pony wat meer aan kan gaan voelen en volgen in de bewegingen.
Wat voor jou misschien ook wel leuk is om te doen is bijvoorbeeld zitles aan de longe, om een onafhankelijke zit te trainen.
Verder gewoon lekker door oefenen met les :-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 12:05

Kaatje_S schreef:
Wat me vooral opvalt tijdens je filmpjes is dat je je armen vrij gestrekt en ver naar voren houdt. Probeer je armen wat meer bij je te houden, ik denk dat je daardoor ook je pony wat meer aan kan gaan voelen en volgen in de bewegingen.
Wat voor jou misschien ook wel leuk is om te doen is bijvoorbeeld zitles aan de longe, om een onafhankelijke zit te trainen.
Verder gewoon lekker door oefenen met les :-)

Zitles doe ik zo nu en dan ja :j
Ik klem enorm, vooral in de galop.