Bijrijdpaard Zoompje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cleohartje

Bijrijdpaard Zoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 14:52

Hoooi,
Ik had graag opmerkingen en tips van jullie. Ik rijd mijn bijrijdpaard Zoompje nu bijna twee jaar, en we zijn enorm veel vooruit gegaan in die tijd. Ik kwam namelijk van een manege af toen ik begon met haar, dat leverde nogal wat problemen op met rijden omdat het geen manege paard is. Ik kon eerst niet doorzitten, ik hield de teugels vast, had nog nooit van een galophulp gehoord etc... Ik kan wel zeggen dat ik heel veel heb geleerd afgelopen twee jaar, en t doet ook wel goed als ik op video's zie dat ik vooruit bent gegaan :)
Wat ik zelf vind dat verbeterd moet worden:
-hakken omlaag bij aandrijven
-handen op de goede plek houden
-niet te ver naar achteren hangen
-hoofd en halshouding

In de video wilde ik contragalop aanspringen, maar dit lukte niet en we reden de volte op, vandaar mijn binnenbeen naar achteren;)

Commentaar graag, maar wel vriendelijk en opbouwend:)

taigaa

Re: Bijrijdpaard Zoompje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:54

Heb je misschien een filmpje die iets duidelijker is?

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 14:57

taigaa schreef:
Heb je misschien een filmpje die iets duidelijker is?

Nee sorry, had gehoopt dat de zonnige stukken duidelijk genoeg zouden zijn :(

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:59

Wat ik zo kan zien, is dat je je hakken laag moet houden, en je tenen naar voren :)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:06

Ik vind dat je een super nette houding hebt, alleen op je voeten letten idd! Ik heb geen idee of ik het goed zie, maar mischien meer met het bit spelen hij lijkt iets boven loodlijn te lopen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:08

Het is lastig om te zien met dit licht. Maar wat me opvalt is dat je in galop zit a la anno 1980. Hoe oud is je instructeur? :+

En verder niet drijven met je voeten!

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:08

JoviManoe schreef:
Ik vind dat je een super nette houding hebt, alleen op je voeten letten idd! Ik heb geen idee of ik het goed zie, maar mischien meer met het bit spelen hij lijkt iets boven loodlijn te lopen

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:09

Koper schreef:
Het is lastig om te zien met dit licht. Maar wat me opvalt is dat je in galop zit a la anno 1980. Hoe oud is je instructeur? :+

En verder niet drijven met je voeten!

Hoe bedoel je?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:16

Hoe bedoel ik wat?

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:17

Koper schreef:
Hoe bedoel ik wat?

A la 1980..
Mijn instructrice is 30

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:28

O... wie heeft je dan geleerd om zo met je kont je zadel te poetsen? Het is heel lang geleden dat ik iemand zo heb zien rijden: almaar van achter naar voor met die kont in galop. Ik wist niet dat mensen dat tegenwoordig ook nog leerden :+

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:35

Koper schreef:
O... wie heeft je dan geleerd om zo met je kont je zadel te poetsen? Het is heel lang geleden dat ik iemand zo heb zien rijden: almaar van achter naar voor met die kont in galop. Ik wist niet dat mensen dat tegenwoordig ook nog leerden :+

Ik weet niet wat je bedoelt maar mijn kont zit bijna de hele tijd aan mn zadel geplakt.. Het enige wat beweegt is mn bovenlijf

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:45

Volgens mij niet maar je filmpje is erg onduidelijk. Ik zou ook niet weten hoe je je onderlijf zo zou kunnen bewegen zonder dat op je minst je bekken meebeweegt. Waarom rijd je eigenlijk zo, in plaats van gewoon je buikspieren aan te spannen?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:47

Je hebt een vriendelijke hand en rijdt ontspannen, ziet er keurig uit! Als tip kan ik je meegeven om in galop niet zo hard te werken, het lijkt alsof je je paard vooruit aan het duwen/stuwen bent met je heupen. Jij moet stil zitten, alsof er een draadje aan je hoofd naar boven trekt. Het paard beweegt, jij niet. Verder mag hij actiever, misschien dat je daarom aan het duwen bent? Om actiever te maken: geef 1 keer de heupbeweging. Reageert hij niet: geef licht been. Reageert hij nog niet: tikje erbij. Overigens denk ik dat dit ook is wat koper bedoelt. Maar nogmaals: ziet er leuk uit hoor!

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:50

EvelienKiss schreef:
Je hebt een vriendelijke hand en rijdt ontspannen, ziet er keurig uit! Als tip kan ik je meegeven om in galop niet zo hard te werken, het lijkt alsof je je paard vooruit aan het duwen/stuwen bent met je heupen. Jij moet stil zitten, alsof er een draadje aan je hoofd naar boven trekt. Het paard beweegt, jij niet. Verder mag hij actiever, misschien dat je daarom aan het duwen bent? Om actiever te maken: geef 1 keer de heupbeweging. Reageert hij niet: geef licht been. Reageert hij nog niet: tikje erbij. Overigens denk ik dat dit ook is wat koper bedoelt. Maar nogmaals: ziet er leuk uit hoor!

Oke, zo begrijp ik het beter haha. Dankjewel:)

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:51

leuk paardje, vind ook dat je een nette houding hebt hoor, ook in galop. vgm beweeg je gewoon goed mee met de bewegingen van je paard, maar het filmpje is wel een beetje donker.

Cleohartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:56

xhanneadje schreef:
leuk paardje, vind ook dat je een nette houding hebt hoor, ook in galop. vgm beweeg je gewoon goed mee met de bewegingen van je paard, maar het filmpje is wel een beetje donker.

Oke dankje, ik zal eens aan mn instructrice vragen of ze er eens extra op let hoe ik zit in de gallop.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:57

het valt me alleen op dat je wat naar achteren hangt in de galop, misschien dat Koper dat bedoelt met "anno 1980"?