Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
twinducklin schreef:Terug schakelen moet ik niet door een ophouding te maken, de ophouding die zij daar bedoel is om hem te begrenzen aan de buitenkant zodat hij daar niet over de schouder wegvalt. Zij zegt nergens dat ik moet terug schakelen alleen dat hij niet harder hoeft, hij moet wel actiever maar hij moet niet onder me uit gaan rennen. Dat was iets wat dit paard dus deed en soms in begin nog weleens doet, hij gaat dan rennen om onder het werk uit te komen.
Citaat:Over de stelling dat is precies hoe ik het probeer te doen, alleen dat begrijpt hij nog niet helemaal. Hij negeert mijn begrenzende buitenteugel en been omdat ik daar niet duidelijk genoeg ben. Ik moet daar juist even van de binnenteugel afblijven want anders valt hij juist naar buiten, stelling neemt hij al teveel van zichzelf alleen zonder te buigen in zijn lichaam linksom. Dus ik wil juist dat hij meer gaat buigen om mijn binnenbeen. Het klopt wel wat zij zegt, alleen zodra ik hem voel weglopen over de schouder pak ik uit angst de binnenteugel erbij omdat ik hem daar wel corrigeren wat alleen averechts werkt natuurlijk omdat ik hem daarmee nog meer uit balans haal.
De enige keer wanneer ik stelling vraag is wanneer hij rond loopt te kijken, om even de aandacht weer bij mij te krijgen. Rijtechnisch niet helemaal correct, maar voor nu werkt het voor hem en mij om zijn aandacht weer snel bij de les te krijgen waardoor ik durf door te rijden.
Citaat:Heb je eerste filmpje ook gezien of is je commetaar alleen op het tweede filmpje?
Het is niet mijn instructrice, maar iemand die veel ervaring heeft met jonge paarden doorrijden. Haar doel bij mij was en is om mij te helpen van mijn angst af te komen. En daar is zij de eerste die het lukt. Zij is geen instructrice, de andere 4 waren dat wel en konden me rijtechnisch beter ondersteunen misschien maar dan moet ik toch wel eerst op het paard durven.
Citaat:Voor een paard dat 3 mnd onder het zadel is met een bange ruiter die de afgelopen 3 jaar ook nauwelijks meer gereden heeft en pas sinds een week of 2 ernaan durft te rijden vind ik hem toch al aardig goed van achter naar voor lopen. Bij haar doet hij dat beter, maargoed daar komen wij ook nog wel. Maar typisch bokt om mensen af te kraken.
Rijtechnisch wordt hij echt niet slecht gereden, en zodra ik meer kan ontspannen zal het alleen maar nog beter gaan dat heeft alleen km's nodig. En door mijn spanning doe ik weleens dingen die rijtechnisch niet correct zijn, daar ben ik me van bewust daarom rijd ik ook alleen met begeleiding erbij.