Ik loop weer eens ergens tegenaan in het rijden.. Ik besef steeds meer dat ik altijd passief heb paardgereden: proberen zo subtiel mogelijk te rijden en zo min mogelijk te doen. Maar tegenwoordig rij ik op een ander paard en moet ik flink aan de bak om haar normaal de baan door te krijgen, en is rustig meehobbelen geen optie meer. Ik moet dus continu blijven rijden, het tempo bepalen en niet te bang zijn om eens goed door te komen in mijn hulp. Meer dúrven rijden dus.
Nu is het probleem dat dit 'actief/gedurfd' rijden zich vooral uit in mijn handen. Aan de ene kant prima: ik moet niet bang zijn af en toe een goede ophouding te maken en ook daarin duidelijk door te komen, maar ik merk dat ik mijn zit hierbij vergeet. Daarom vraag ik me af hoe jullie een 'actieve' zit creëren, zodat het rijden niet alleen vanuit mijn handen komt. Hoe komen jullie duidelijk door in jullie zit? Hoe zitten jullie (vreemde vraag misschien, maar dit blijkt voor mij nog niet zo vanzelfsprekend te zijn als ik dacht) en hoe zou je dit kunnen oefenen?
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en kunnen helpen!

). Maar dat is natuurlijk wel waar ik nu naartoe werk, dat ik in ieder geval met een goede combinatie van mijn hand en zit kan rijden. Maar het is een lange weg, haha.
Het gaat ook zo snel allemaal