Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sarahmilton schreef:Probeer goed je twee zitbeenknobbels te voelen en ga zo goed mogelijk mee met de bewegingen van je paard. Probeer ook je benen niet op te trekken maar goed steun te zoeken op je beugels en je benen lang maken.
Verder veel oefenen! Op een gegeven moment gaat het vast lukken
Maartje1990 schreef:sarahmilton schreef:Probeer goed je twee zitbeenknobbels te voelen en ga zo goed mogelijk mee met de bewegingen van je paard. Probeer ook je benen niet op te trekken maar goed steun te zoeken op je beugels en je benen lang maken.
Verder veel oefenen! Op een gegeven moment gaat het vast lukken
Je moet niet op je zitbeenknobbels zitten hoor, maar juist erachter, wellicht dat dat ook al helpt
Maar je moet ook niet al te veel op je beugels steunen. Ik had is een keer dat ik op mijn vriendins haar paard reed en ik daar niet op kon doorzitten, totdat ik zonder beugels ging rijden. Maartje1990 schreef:Angela lees je eens in in centered riding. Als je op je zitbeenknobbels zit kun je zo uit het zadel getrokken worden. Je kunt overigens nog steeds netjes rechtop zitten hoor
Maartje1990 schreef:Angela lees je eens in in centered riding. Als je op je zitbeenknobbels zit kun je zo uit het zadel getrokken worden. Je kunt overigens nog steeds netjes rechtop zitten hoor

). Daardoor kan je ook scheef zitten, want zom hoofd is nog best zwaar! En natuurlijk beweeg je mee met de beweging van her paard.
Heb verschilende zitlessen van verschillende mensenn gehad (engels gericht, western gericht en westerngericht maar meer op de centered riding manier). Dir is meer van die centered riding manier. Maar gebruik nog altijd dingen die ik hesl fijn vond van de andere manieren (bijvoorbeeld die longeerlijn). Angela schreef:Maartje1990 schreef:Angela lees je eens in in centered riding. Als je op je zitbeenknobbels zit kun je zo uit het zadel getrokken worden. Je kunt overigens nog steeds netjes rechtop zitten hoor
Daar zou ik graag een plaatje van willen zien waarin de ruiter rechtop zit, maar ACHTER de zitbeenbotjes. Volgens mij is dat namelijk onmogelijk, en ook in de centered riding werkt de ruiter volgens mij loodrecht naar beneden in.