Bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DebbieRoosje

Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 15:41

Ik rijd een haflinger en ik rij deze met een Pessoa bit. Ze loopt nu netjes aan de teugel en ontspant heel goed, ik vind dit bit echter wel wat scherp.
In het begin liep ze helemaal niet zoals ze nu loopt, ze is goed te remmen en voorwaarts te rijden en toch nagefelijk te houden.
Nu ze dit dus allemaal (zonder problemen) doet, is het niet verstandig om een keer een iets vriendelijker bit te proberen, om te kijken hoe ze dan is?

xSanneE_98

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:11

Dat kan. Ik zou overstappen naar een dubbelgebroken bitje, bus of watertrens.
Haflingers kunnen flink sterk zijn, de kunst is dus om ook echt op je zit te rijden en zo veel mogelijk van de mond af te blijven

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:47

Een bit is niet om te remmen.
Een paard is een levend wezen en kan heel goed remmen met zijn verstand.
Het moet eerst leren begrijpen wat we van hem vragen, daarna bevestigen we positieve reacties met beloning.
Het wat dan ook afdwingen met druk leidt op den duur of tot overgave of tot verzet.

Bouw gehoorzaamheid op begrip, geduld en beloning.
Gebruik altijd het zachtste, vriendelijkste middel om te communiceren en het resultaat is een zacht en vriendelijk paard.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:38

Misschien kun je een dubbelgebroken bitje proberen

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:42

Ik rijd ook met een dubbelgebroken bus bij me haflinger.
Vaak zijn deze wel vrij dik en dat is bij haflingers vaak niet fijn, dus ik zou dan wel een wat dunner bitje zoeken.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:14

Een leerling van mij rijd haar haflinger ook met een pessoa bit. Ze probeerd nu een dubbel gebroken bitje en het paard loopt zelfs nog beter. Het is het proberen echt waard.

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:36

vaak wordt gezegd dat dubbelgebroken juist onvriendelijk is en op de tong drukt. misschien een gewoon enkelgebroken?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:38

nienkes96 schreef:
vaak wordt gezegd dat dubbelgebroken juist op de tong drukt. misschien een gewoon enkelgebroken?

Das toch ook de bedoeling van het bit........... druk op de tong en de lagen

DebbieRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:08

Simpelman schreef:
Het moet eerst leren begrijpen wat we van hem vragen, daarna bevestigen we positieve reacties met beloning.
Het wat dan ook afdwingen met druk leidt op den duur of tot overgave of tot verzet.

Gebruik altijd het zachtste, vriendelijkste middel om te communiceren en het resultaat is een zacht en vriendelijk paard.

Als mijn paard er in het begin met mij aan de kletter ging, vind ik persoonlijk dat ik met een bit mag remmen

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:32

Iedereen roept dubbelgebroken...

Mijn mening wat is die pessoa? Als die enkel is ga je bijv over op een enkel gebroken bustrens is die pessoa dubbel gebroken ga dan over op een dubbel gebroken bustrens.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:34

Simpelman schreef:

_/-\o_ (ik blijf dit teken geven bij jouw posts :o )