Een lange zweep omdat ze nog niet aan de teugel loopt, een pony met naar jouw zeggen nog niet super conditie en die dan uiteindelijk moe wordt en die wil je vooruit gaan schoppen met sporen (en dit alles op aanraden van je instructrice?)
En je weet zeker dat je instructrice verstand heeft van paarden, of heeft ze gewoon een wedstrijd boekje gelezen met plaatjes over hoe het hoort?

Ik zou een wat fatsoenlijkere instructrice zoeken, je training aanpassen op je paard (want die kan het klaarblijkelijk allemaal nog niet zo goed hebben) en je sporen pas uit de kast trekken als je je met oefeningen bezig gaat houden waar verfijning voor nodig is; en je paard vooruit schoppen in galop omdat ie moe is, is geen verfijning.
Edit: ik lees dat het om een jonge pony gaat, hoe jong is de pony en hoe vaak wordt ze nu gereden/ gelongeerd?
Als het een 4jarige is kan je niet verwachten dat ze 6 dagen in de week aan de bak kunnen bij wijze van he..
En een zweep omdat je op je handen moet letten? Als je op je handen moet letten dan ga je rijden met glaasjes water of bierviltjes ofzo, niet met een langere zweep.
Ik zeg, andere instructrice zoeken en liever vandaag als morgen.
En je training echt anders opbouwen, als ze eerst onder je vandaan rent en dan daarna moe is, doe je gewoon iets niet goed in je training, of je instructrice leert het je gewoon gruwelijk verkeerd aan. Pony moet nog langer mee dan vandaag, en het rijden moet ook voor je pony leuk blijven.