Les, L1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tourrebout

Les, L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:35

Wij maken ons eerste rij-topic.. Spannend! Dit zijn foto's van afgelopen zaterdag tijdens de les. Deze les hebben we vooral aan tempo-controle gewerkt. Het ziet er misschien niet overal even actief uit, maar het was ook de bedoeling dat hij niet of te snel of te langzaam gaat, maar in een tempo daar tussen in. We zijn stukjes bezig geweest met hem op de achterhand te krijgen. Op de foto's is dit niet echt terug te zien, maar er zaten wel fijne stukjes tussen. We rijden momenteel in de klasse L1+5. Mijn paard heeft de laatste tijd niet veel zin om te wijken. Hij is er tussen zijn oren heel erg mee bezig wat hij allemaal moet doen als ik mijn been er aan leg. Hij zet hier een daar een soort keertwending in of gaat traver lopen, alle knopjes zitten er op. Eerder hadden we hier geen last van, maar sinds we veel met het wijken bezig zijn, komt dit ook allemaal naar boven. Hij werd ook erg vervelend tijdens het wijken dus hebben we dat op een gegeven moment niet meer gedaan, omdat hij al een kwartier aan het hippen was en hij zich alleen maar opfokt.. Mijn probleem is dat ik vaak te veel met mijn handen naar voren ga, waardoor hij teveel op de voorhand gaat lopen naar mijn idee.. Foto's van het inrijden en halstrekken zijn er niet, maar is uiteraard wel gedaan!

Dit zijn wij:
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Hier willen we meer naar toe...
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Baas ik heb geen zin meer en ik snap je niet...
Afbeelding

Volte openen en sluiten
Afbeelding

Mooi beeld, maar handen naast elkaar houden
Afbeelding

Te veel op de voorhand
Afbeelding

Doei...
Afbeelding

lies_sparkle

Re: Les, L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:51

Leuk dier!

Het dier valt alleen wel heel erg op de voorkant en ik heb ook het gevoel dat dat komt doordat ie ver achter de loodlijn loopt.
Probeer de motor achter aan te zetten en voor wat meer lucht te geven zodat ie niet met de kin op de borst loopt.

Succes!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:19

Jammer dat de foto's zo donker en van veraf zijn.
T lijkt alsof je je handen op verschillende foto's niet rechtop hebt, probeer hier op te letten.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:29

Ik sluit mij aan bij het commentaar van liespower94. Het valt mij op dat je op foto 6 ook zelf wat naar voren gaat leunen, wat het voor het paard ook niet per se makkelijker maakt om zijn achterhand er onder te zetten. Probeer, zoals je op sommige van de foto's juist heel goed doet, meer op je kont te gaan zitten!
Verder erg leuk paardje om te zien, toffe bles! :))

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:00

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)