Galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_jara

Galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:08

Hee.

Ik heb nu al weer een tijdje les, maar helaas gaat t steeds als ik geen les heb weer niet goed met de galop. Het houd in: racen, bokken tegen de bak rand in de bochten.. Iemand die mij kan helpen want het rare is dat hij het in de les niet doet..

Groetjes

pc_cross

Re: Galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:26

Is dit met je eigen pony? Zo ja, dan zou ik nog even niet galopperen als er niemand bij is. Dan gaat ie straks zn streken iedere x gebruiken.
Probeer tijdens het rijden of iemand met je mee kan kijken / kan begeleiden.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:08

pc_cross schreef:
Is dit met je eigen pony? Zo ja, dan zou ik nog even niet galopperen als er niemand bij is. Dan gaat ie straks zn streken iedere x gebruiken.
Probeer tijdens het rijden of iemand met je mee kan kijken / kan begeleiden.

Ja het is mijn eigen paard, dan zou ik echter nooit meer kunnen galopperen als ik alleen ben want ik heb niet de luxe dat ik elke dag iemand mee kan nemen. Misschien 1x in de week iemand.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:11

Je zegt dat het in de les wel goed gaat,

Dus ga bij jezelf na wat doe je met zelf trainen anders? Zet je hem dan harder/minder hard aan het werk, ben je misschien minder streng zonder instructrice erbij?

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:09

Het antwoord is misschien heel simpel. Angst om iets verkeerd te doen.
Veel kans dat je beestje verder een heel lief ding is dat nooit iets verkeerd gaat doen.

Het probleem is dat hij/zij in de les houvast heeft over wat er moet gebeuren, maar als je alleen rijdt, die houvast volledig weg is.
Je moet jezelf wel de vraag stellen hoe lang, en zeker hoe goed je al rijdt. Want een eerlijk paard is in staat verkeerde hulpen te negeren, als het ziet wat de rest doet. Paarden zijn nog altijd kuddedieren.
En als je continu verkeerde hulpen geeft, ook als je alleen rijdt, dan slaan die hersens in paniek en schreeuwen: "Wat moet ik doen, ik weet het niet, help!".

Je kan dat "makkelijk" oplossen door met een paar in de piste te rijden, maar volledig individueel. Als hij/zij dan nog paniekaanvallen heeft, zou het kunnen zijn dat ik gelijk heb.

Als de paniekaanvallen weg zijn, wil het misschien zeggen dat je knol gewoon niet graag alleen is. Dan ga je dat langzaam moeten afbouwen. Zoek naar een plaats in je manège waar je paardje zicht heeft op kameraadjes, en hem stelselmatig aanleren dat alleen zijn niet de grootste ramp van de wereld is.

Gewoon blijven lachen :-p

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:15

Zelfvertrouwen hebben is heel belangrijk
Mijn verzorgpaardje durfde nooit over een dubbelsprong, en ik vond het ook eng. De eerste sprong was een makje, maar de tweede.. Op een gegeven moment zag de instructrice dat ik naar de sprong keek in plaats van vooruit. Ze zei dat als ik vooruit keek de kans groot was dat het een stuk beter ging. Doordat ik echt dacht dat het een stuk beter zou gaan (had net zo fout kunnen gaan als dat ik naar beneden bleef kijken) lukte het ook. Onder me voelde ik mn paardje nog wat twijfelen, maar doordat ik dat niet deed sprong ze gewoon.
Nu weet ik niet hoe dat zit bij jou, maar misschien eens kijken of dat het is?