Lurette Z voor het eerst in HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thijsseninge

Lurette Z voor het eerst in HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:17

Hallo allemaal,
Sinds een week of 2 rijd ik Lurette weer. vorige zomer ben ik begonnen met haar, maar na een hele hoop tegenslagen ben ik gestopt met haar. Een stalgenootje is haar toen gaan rijden. Nu zit zij momenteel in het gips, en heb ik lurette maar weer een beetje opgepakt. En ik ben bang dat ik weer helemaal verliefd ben op deze knapperd. <3

Even een klein stukje achtergrond:
Lurette Z
Merrie
10 jaar
Springen gefokt
ze is L2 gestart. Maar omdat ze bij mij rug klachten begon te tonen hebben we allerlei drempels gehad. Dit is tevens de reden dat ik met haar was gestopt. Nu begint ze gelukkig weer beter te lopen. We zijn vooral veel bezig met over de rug rijden om die rugspieren goed te lengen. Ik ben me ervan bewust dat ze veel op de voorhand loopt, en hier zijn we ook mee aan het werk. Maar prioriteit nummer 1 is bij mij echt het over de rug rijden.
Ze wilde helemaal niet meer nageeflijk lopen. En daarom vind ik het nu niet erg dat ze af en toe te diep loopt. Ik probeer dan zo veel mogelijk een ophouding te maken en een pasje vooruit te rijden :)

Binnenkort wordt ze nog een keer helemaal nagekeken, maar tot die tijd proberen we op deze manier haar zo goed mogelijk te trainen. En inderdaad ze zwaait veel met haar staart. Dit deed ze al jaren geleden voordat ze last had van haar rug, maar je merkt wel dat het nu erger begint te worden. Gelieve hier dus geen reacties op, want dit is bekend.

De foto's staan niet op volgorde.
Laat je een leuk berichtje achter?
Groetjes Inge en Lurette

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pasje wegrijden
Afbeelding

Nog een keer!
Afbeelding

En lekker uitdraven <3 Heel erg blij met dit beeld, mijn houding is niet zo super, maar ze loopt wel lekker ontspannen
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D

Anoniem

Re: Lurette Z voor het eerst in HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:58

Wat een leuk dier!! Ze loopt nog op de voorhand omdat ze er eigenlijk op geen enkele foto helemaal doorheen en ontspannen is. Ze geeft na maar blijft recht in de hals waardoor de rug niet meedoet en niet ontspant.
Wanneer de rug ontspant kan het paard het bekken loslaten en achter ondertreden en zo meer gewicht op de achterhand verplaatsen. Probeer dus iets actiever naar die ontspanning toe te rijden, vanuit dit standpunt meer actief maken met je been en tegen je begrenzende hand laten lopen zodat ze ronder wordt en meer van achteruit komt. Met je zit vang je het voorwaartse tempo op en zorg je ervoor dat het paard enkel actiever het lijf gaat gebruiken.
Succes :)

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 12:14

Super bedankt voor je reactie Joolien! Hier kan ik iets mee! We gaan er hard aan werken :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:44

Ziet er leuk uit Inge. Ik had eerst niet gezien dat jij het topic had aangemaakt, tot ik de eerste foto zag haha.

Op sommige foto's is je houding inderdaad niet helemaal super, maar dan zijn de foto's dus gewoon op een ongelukkig moment geknipt. Als ik je zo in 't echie zie rijden ben ik namelijk jaloers op je houding, haha :')

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:13

pc_cross schreef:
Wat een leuk paardje!
Ze loopt inderdaad nog op de voorhand. Ik denk dat Joolien je hele goede tips heeft gegeven. Ik kan er niets meer aan toevoegen!

Dankjewel voor je reactie! :)

xMyrth schreef:
Ziet er leuk uit Inge. Ik had eerst niet gezien dat jij het topic had aangemaakt, tot ik de eerste foto zag haha.

Op sommige foto's is je houding inderdaad niet helemaal super, maar dan zijn de foto's dus gewoon op een ongelukkig moment geknipt. Als ik je zo in 't echie zie rijden ben ik namelijk jaloers op je houding, haha :')

Hahaha dankjewel xMyrth! Jou houding is ook niet slecht hoor :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:21

nog een klein tipje, wat zou kunnen helpen haar achterbenen sterker te maken is om in je wendingen/voltes de voorhand met je buitenteugel iets meer naar binnen voor het achterbeen te plaatsen.

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 18:26

Persevero schreef:
nog een klein tipje, wat zou kunnen helpen haar achterbenen sterker te maken is om in je wendingen/voltes de voorhand met je buitenteugel iets meer naar binnen voor het achterbeen te plaatsen.

Dankjewel voor je tip! Ik zal het eens gaan proberen :)

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:23

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo ontspannen tonen, gezien ze vrijwel op elke foto protest toont met der staart en een paard dat toch wel zo duidelijk op de voorhand loopt kan heel moeilijk ontspannen in de rug.
Echter vind ik het wel een heel leuk diertje om te zien en lijken jullie een leuke eerlijke combinatie. Succes samen.

ILoveVerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:52

Ziet er heel netjes uit je kan mis wel probeeren om je hakken naar beneden te houden maar dat kan ook moment opname zijn hoor :)

zamarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:21

heei heei houd je handen wel recht op ik zie dat je platte hand hebt houd contacht!

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 13:12

Manonvanunen schreef:
even een vraagje wat is haar afstamming ?:D

Haar afstammeling is Lagrain x Durette Z :)

Whozigg schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo ontspannen tonen, gezien ze vrijwel op elke foto protest toont met der staart en een paard dat toch wel zo duidelijk op de voorhand loopt kan heel moeilijk ontspannen in de rug.
Echter vind ik het wel een heel leuk diertje om te zien en lijken jullie een leuke eerlijke combinatie. Succes samen.

Ja klopt inderdaad, ik begrijp waarom je dit zegt, echter is dit gewoon al een hele verbetering als voor een half jaar terug! toen liep ze echt veel slechter. Maar zoals vermeld, wordt ze nog een keer helemaal nagekeken. En dankjewel voor je reactie! *\o/*

@ ILoveVerona en @zamarra. Dankjewel voor jullie reactie's. Ik zal erop proberen te letten :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

igesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:24

Heb je wel eens gelongeerd met een concord longe? Dit is een fijne manier om.haar rug te trainen

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 16:06

igesz schreef:
Heb je wel eens gelongeerd met een concord longe? Dit is een fijne manier om.haar rug te trainen

Ja dat heb ik wel eens gedaan, maar meestal longeer ik haar met pessoa :)

igesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:31

Heb ik ook even gebruikt.maar daarmee.zet.je je paard.vast , met de concord zet je je.paard.niet vast. Zoek.maar eens op Mieke Verdonk concord.longe