Het is een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, dus vond het wel weer eens leuk (en leerzaam!) om te zien wat jullie bokkers er van vinden

Rosa is een 3 jarige (wordt 4 eind april) NRPS merrie, ze meet nu ongeveer 1.55. Rosa is nu ruim driekwart jaar onder het zadel en pakt dit erg goed op. Ons niveau, tja, zal tussen groen en B niveau in zitten. Ik heb haar zelf onder begeleiding ingereden en we zijn nu bezig met het doorrijden. Momenteel werken we voornamelijk aan meer dragend worden op het achterbeen. We hebben een tijdje een stapje terug gedaan omdat Rosa flink ziek was geweest na een inenting en hierdoor ook flink een jasje had uitgedaan in haar bespiering. Toen zijn we een tijdje bezig geweest met lang-laag om haar weer goed in de bespiering te krijgen. Deze les hebben we net iets meer aandacht besteedt aan de achterhand, ze is inmiddels behoorlijk gegroeid in haar spieren!
Werkpunten, die zijn voornamelijk voor mezelf. Ik heb erg de neiging om mijn linkerhand vast te zetten en/of deze omhoog te tillen. Hierop reageert Rosa weer door links vast te pakken, dus wat dat betreft straft ze me meteen goed af, hier probeer ik me steeds meer bewust van te maken. Verder zaten mijn beugels vandaag een gaatje korter dan normaal, dit ivm behoorlijk last van mijn rug nadat ik me aardig vertild had. Wanneer mijn rug weer wat beter is gaan de beugels ook weer een gat langer.
Rosa bouwde vandaag aardig wat spanning op wanneer we op de linkerhand reden, richting de kant van de weg. Op de een of andere manier vinden alle paarden hier de uiterste bakhoeken doodeng, vandaar dat ik met de les ook op een volte voor in de bak blijf. Mijn fotograaf (_Eveline) zat in de hoek van de bak, dus vandaar dat de foto's voornamelijk op relatief dezelfde plekken zijn gemaakt.
En ja, ik weet het, zwart hoofdstel met bruin zadel vloekt als de ***. Helaas is mijn prachtige bruine hoofdstel vorige week gesneuveld en ik heb nog geen waardige vervanger kunnen vinden, dus een oud hoofdstelletje uit de kast geplukt die even functioneel is, maar erg vloekt met mijn zadel
Genoeg gepraat, de foto's! Tips en opbouwend commentaar is érg welkom!
Instappen:

Actief drafje:

Idem:

Van hand veranderd:

Bij deze foto is dus duidelijk wat ik bedoel met mijn linkerhand, die zet ik te hoog.

Hier heb ik hem wat netter:

Even stappen tussendoor:

Weer de andere kant op:

Galopje linksom, hier wilt ze in het begin nog wel eens wat spanning opbouwen, als we dan een paar rondjes gegaloppeerd hebben ontspant ze wat meer.

Galopje rechtsom:

Terug in draf, even wat schuiven in hoofd/halshouding:

En hier weer wat opgepakt:

En klaar en uitstappen!

Eef, bedankt voor de foto's!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, wees wel vriendelijk alsjeblieft
!