Ik rijd sinds kort eens in de zoveel tijd een paardje voor iemand bij, maar het is ongelofelijk wennen.
Van een tinker met vrij vlakke gangen naar dit mega (1.80) paard met gelders bloed is nogal een overstap. Dit toont zich ook in van alles.
Bij het aandraven merk ik aan mezelf dat ik mijn gewicht naar voren verplaats, volgens mij komt dit door een stukje onbalans. Als ik eenmaal aan het draven ben dan zit ik wel vrij recht op maar rijd ik heel 'overdreven' licht. Ik kom dus heel ver uit het zadel
echt geen gezicht omdat ik hier voor altijd een nette zit had
Is het gewoon een kwestie van wennen? Heeft iemand misschien tips?
dit is een video van de draf.
Hier één van galop, hier is volgens mij te zien dat ik eigenlijk niet zo naar voren hang normaal.
Wie heeft er tips?

Oh, en ik ga volgende week les nemen, dus 'neem les', ga ik doen!
ik vind het er prima uitzien. De gangen van een tinker en een gelders paard zijn alleen totaaaal anders. Het voelt dan idd wel alsof je heel overdreven licht rijdt, maar dat gebeurd automatisch denk ik wel. Ik snap het dus wel (vorige bijrijdpaard was ook een tuiger/ gelders die hoog op kon gooien, en nu een westernpaardje met heel vlakke gangen), maar denk dat het vooral wennen is. Ik zie niks geks in ieder geval
.