Royal weer eens ITP (met bloopers)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Royal weer eens ITP (met bloopers)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 20:12

Na héééél lang geen topic te hebben geplaatst, vond ik dat Royal hier wel weer eens een plekje heeft verdiend! (Laatste topic: [RIJ-ITP] Overzicht Royal 2011!) De meeste mensen zullen Royal nog wel kennen van zijn vaak 'onverwachte explosies'. Dit gaat de laatste tijd gelukkig stukken beter en we raken steeds meer op elkaar ingespeeld :D

Dat we een tijdje niet actief zijn geweest op bokt, wil niet zeggen dat we hebben stilgezeten! We hebben weer een hoop wedstrijden gereden afgelopen jaar, met hele mooie resultaten! Zo haalden we verschillende prijsjes en zijn we in 2013 op een 2e plaats geëindigd met de ´Future cup´ (prijs voor F12 en hoger) en op de 5e plaats voor de 'clubkampioenschappen' (volwassenen)!

We rijden nog steeds af en toe mooie punten, zo haalden we de laatste wedstrijden 236 en 231 punten! We mogen inmiddels F17 starten. Ik ben onwijs trots op Royal, wij rijden als enige manegepaard nog mee tussen de hogere FNRS proeven! Helaas kunnen wij niet zo veel trainen, gemiddeld maar 1x per maand.

Hieronder een aantal foto's van februari 2013 t/m nu. Ze staan niet op volgorde. Er zijn nog genoeg verbeterpuntjes, maar ben vooral aan het genieten van hoe het nu gaat :o

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Toch verliest ook Royal zijn streken niet, en moet hij zich af en toe toch nog even uitleven.. Zonder af en toe een explosie zou Royal Royal niet zijn!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNACZ3K8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHROBOZE-D.jpg
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 10-03-14 20:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Royal weer eens ITP (met bloopers)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:11

Ik zou iets meer ontspanning willen zien, vind je iets te streng aan de voorkant. Paard is ook meestal wat achter de loodlijn. Ga je handen meer dragen, zorg voor een zacht contact en wanneer hij tegen de hand komt corrigeer dit met je been en zit en enkel een weerstandbiedende hand. Niet terugwerken of hard worden.
Ik ken dit paard trouwens wel, staat al heel lang op de manege he?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:03

Dankjulliewel!
@Joolien; mee eens hoor, tijdens wedstrijd kruipt er toch vaak wat spanning in! Tijdens trainen is dat mj der, helaas kunnen we maar weinig samen trainen. Royal staat idd al lang bij ons op de manege!

xSanneE_98O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:49

Het ziet er leuk uit! Zoals al beschreven is inderdaad niet veel ontspanning te zien. Probeer hem los te laten, hand te dragen en zelf ook lekker te ontspannen. Het lijkt alsof de achterhand er nog niet helemaal onder is, puntje om aan te werken. Dan word je paard namelijk ook wat ontspannender en zal hij ook lichter in de hand worden!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 07:36

Bedankt voor je reactie! Er is niet alleen maar spanning hoor, zeker ook ontspanning! We rijden sowiso lang en laag in, proberen aan de achterhand te werken en werken daarna pas aan de oprichtig. Hij is ook totaal niet zwaar in mijn hand, we hebben alleen de druk die nodig is (verbinding). Achterhand zou er idd nog wel iets meer onder mogen en daar trainen we ook voor.. Maar ik denk dat ik gemiddeld (buiten 10x per jaar wedstrijd), ongeveer 10x per jaar op hem rijd.. Dus echt trainen is dan erg lastig :o

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:51

Wat stoer dat je met een manege paard zo hoog bij de F proeven rijdt! En zeker omdat jullie ook niet zo vaak kunnen trainen. Probeer alleen niet te ver achterover te gaan hangen maar houdt je rug mooi recht. En probeer zn achterhand er wat meer onder te krijgen.
En de blooper foto's zijn echt heel grappig!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:33

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)