Springen, Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maestro18

Springen, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 01:53

Hallo allemaal!
Zouden jullie een paar tips willen geven over mijn houding tijdens het springen ?
Ik zou jullie graag willen zeggen dat ik hier nog NOOIT les om heb gehad. Dus ik heb het mijzelf geleerd :)
Ik doet dit nog maar een 3de dag ;)
[img][IMG]http://i59.tinypic.com/sgreiv.jpg[/img][/img]

Axivoca123

Re: Springen, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 01:55

Als de foto werkt, zullen we beter tips kunnen geven :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 01:57

Afbeelding

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:03

AnneXxX schreef:

Danku anne :) Met iphone is da allemaal ni zo gemakkelijk ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:05

Ik heb even een foto "geleend" van je FB pagina:
Afbeelding

Als ik het zo zie heb je nog niet zoveel ervaring.
Je hoofdstel zit verkeerd, je zadel ligt veel ter ver naar voren (op andere foto/filmpjes kun je ook zien dat het zadel niet goed past op de pony) en ik (persoonlijk) vind je te groot voor de pony.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:09

Als eerste vind ik dat je een hele leuke en creatieve hindernis hebt :)
Wat je kan proberen, is om je handen wat hoger te houden(door meer je ellebogen te buigen), niet naar beneden te kijken(dus naar voren kijken), je moet contact houden met je paard(dus teugels moeten wat korter) en je moet je schouders wat meer 'open' houden(naar achteren duwen) zodat je rug mooi recht blijft. Voor de rest vind ik het wel mee vallen, aangezien je het jezelf hebt aangeleerd en dit de derde keer is.
Laatst bijgewerkt door Axivoca123 op 09-03-14 02:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:10

Brainless schreef:
Ik heb even een foto "geleend" van je FB pagina:
[ Afbeelding ]

Als ik het zo zie heb je nog niet zoveel ervaring.
Je hoofdstel zit verkeerd, je zadel ligt veel ter ver naar voren en ik (persoonlijk) vind je te groot voor de pony.

Ik heb genoeg ervaring …
Paco heeft een staart riem nodig dat heb ik zelf aan de eigenares gevraagt en ze gaat er achter kijken.
IK HEB HET TROUWENS NIET EENS OVER FOTO'S OP FB! IK VRAAG SPRINGTIPS!
En voor te groot zijn bestaat er een ander topic waar ik dat wel zal vragen als ik dat nodig vind.
Altijd die onnodige commentaar… --'
Laatst bijgewerkt door Maestro18 op 09-03-14 02:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:12

Ook op de springfoto kun je zien dat het hoofdstel niet goed zit, het zadel te ver naar voren ligt en je aan de grote kant bent.

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:17

Brainless schreef:
Ook op de springfoto kun je zien dat het hoofdstel niet goed zit, het zadel te ver naar voren ligt en je aan de grote kant bent.

Zeg dan wat er niet goed ligt aan het hoofdstel en nogmaals er is een ander topic voor te vragen zoals ben ik te groot ik zal daar wel een foto op plaatsen als ik dat nodig vind. En nog ne keer de eigenares ging kijken achter een staartriem.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:19

Brainless schreef:

Ik neem aan dat je, TS kent. Maar Ts vroeg inderdaad tips voor het springen, dus hoe vervelend het ook is dat dit en dat verkeerd zit, zal ik toch op haar springhouding letten i.p.v haar zadel ect.. :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:21

Eerlijk is is eerlijk. inderdaad je hoofdstel(neusriem) zit verkeerd. Staartriem is niet zo moeilijk aan te komen hoor, 2e hands van mp zou je hem zelf ook kunnen aanschaffen. Nu komt het zadel namelijk op de schouders van het paard, die juist bewegingsvrijheid nodig hebben.
Deze tip geld dus net zo goed voor het springen. Kun je zelf zo goed zitten als de beste springruiter, geen nut als je zadel niet goed ligt...

Niet zo lelijk reageren op reacties die niet over het springen gaan. Je leeft er alleen maar van toch. En waarom heb je eigenlijk nooit les genomen als ik vragen mag?

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:29

AnneXxX schreef:
Eerlijk is is eerlijk. inderdaad je hoofdstel(neusriem) zit verkeerd. Staartriem is niet zo moeilijk aan te komen hoor, 2e hands van mp zou je hem zelf ook kunnen aanschaffen. Nu komt het zadel namelijk op de schouders van het paard, die juist bewegingsvrijheid nodig hebben.
Deze tip geld dus net zo goed voor het springen. Kun je zelf zo goed zitten als de beste springruiter, geen nut als je zadel niet goed ligt...

Niet zo lelijk reageren op reacties die niet over het springen gaan. Je leeft er alleen maar van toch. En waarom heb je eigenlijk nooit les genomen als ik vragen mag?

Paco is mijn enige weg om te kunnen paardrijden aangezien ik alles zelf moet betalen …
Met alles bedoel ik ook wel ALLES :(
Lessen zijn ietsjes te duur voor het maandelijks zakgeld dat ik krijg.
Maar in de zomer komt er een piste en kan ik 1x per maand een half uurtje les pakken and that's it.
In de zomervakantie ga ik dan wel weer op een kamp waar ik een ganse week les krijg.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:30

Axivoca123 schreef:
Brainless schreef:

Ik neem aan dat je, TS kent. Maar Ts vroeg inderdaad tips voor het springen, dus hoe vervelend het ook is dat dit en dat verkeerd zit, zal ik toch op haar springhouding letten i.p.v haar zadel ect.. :)

Maar zolang het zadel niet goed ligt zou TS niet goed kunnen springen. Dus da's dan gelijk een tip.

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:33

Axivoca123 schreef:
Brainless schreef:

Maar zolang het zadel niet goed ligt zou TS niet goed kunnen springen. Dus da's dan gelijk een tip.[/quote]
Dar hb je geljk in maar die tips komen hard aan als je ze niet verwacht en vooral omdat je pony niet lekker zit terwijl je er alles probeert aan te doen dat ze zich fijn voelen.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:34

Ja de waarheid is eenmaal soms hard. Liever dat dan dat iedereen zijn mond houd en je niet weet wat er fout is en doorgaat omdat je denkt dat er niks is en je straks en kapotte pony hebt. Ja toch?

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:36

AnneXxX schreef:
Ja de waarheid is eenmaal soms hard. Liever dat dan dat iedereen zijn mond houd en je niet weet wat er fout is en doorgaat omdat je denkt dat er niks is en je straks en kapotte pony hebt. Ja toch?

Ja :) Danku dan.

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 02:38

en ik heb idd weinig ervaring met een mexicaans hoofdstel.
Ik zie net hoe het echt moet :)
Jullie gaan nu denken dat ik alles op de eigenares steek maar ze had het me zo laten zien maar het kn zijn dat dat komt door haar verwarring van de laatste tijd want ze is aant het afbouwen van de antidepressiva ...
Laatst bijgewerkt door Maestro18 op 09-03-14 02:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:40

Kijk eens plaatjes op Google, dan weet je hoe die wel hoort ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 02:44

wat moet je allemaal betalen voor dit paard dan? het is niet jouw paard toch?

Mijn tips? Teugels een heeeeel stuk korter nemen, rug rechter houden, meer meebewegen met je paard. Hoofdstel dus idd goed doen... Verder vind ik je helaas ook een beetje te groot, niet leuk om te horen en dat kan ik best begrijpen :j

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 03:09

morgen nieuwe foto met alles top ?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 03:13

Doe maar. :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:52

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.