Rechterhand vaak te wild

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diona2008

Rechterhand vaak te wild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 18:41

Hallo,

Als ik mijn paard vraag om na te gegeven, dan gaat mijn rechterhand weer omhoog en omlaag.
Hierdoor zou mijn paard eigenlijk nooit rustig en vertrouwd kunnen nageven...
Het is nog een jong paard (5) die het nageven net onder de knie heeft.
Heeft er iemand tips?

Groetjes!!

xSanneE_98O

Re: Rechterhand vaak te wild

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:23

met je rechterhand je linkerduim vasthouden! Werkt vaak in het begin.. en gewoon continu eraan denken om die hand los te laten! :)

BasBasBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:44

Ik hield vaak mijn teugels net iets anders vast dat je geen kracht meer kan zetten of je hand erg kan bewegen

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:51

Dit had ik ook met mijn handen ik moest er dus van mijn instructrice een thiedeman erom doen want dan kan je beter focussen om je handen stil te houden.maar ik denk niet dat je er een thiedeman omheen kan hangen omdat die nog zo jong is maar ik weet het niet zeker ! Maar bij mij werkte het wel

Nog veel succes

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:59

Zoefferd schreef:
Dit had ik ook met mijn handen ik moest er dus van mijn instructrice een thiedeman erom doen want dan kan je beter focussen om je handen stil te houden.maar ik denk niet dat je er een thiedeman omheen kan hangen omdat die nog zo jong is maar ik weet het niet zeker ! Maar bij mij werkte het wel

Nog veel succes

Het probleem ligt bij de hand van de ruiter en niet bij het nageven van het paard. Geen onnodige hulpmiddelen erom hangen, maar het probleem aanpakken.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:00

@springs door de thiedeman geeft je paard inderdaad makkelijker na en dus daardoor kan je dan beter op je handen letten

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:26

Probeer je constant bewust te zijn van je rechterhand. Vraag of iemand meekijkt met rijden en het zegt als je hand te 'wild' is. Als je eenmaal dat stukje bewustwording hebt gekweekt, is het makkelijker om je hand op z'n plek te houden.
Wat je eventueel ook nog kan proberen is om met een 'teugelbrug' (je maakt als het ware een lus in je teugels aan de bovenkant, je teugels zijn dan dubbel. Je houdt dan met je rechter- en met je linker hand de teugels bij de lus vast, waardoor je handen minder goed onafhankelijk gekke bewegingen kunnen maken) te rijden. Zodra je dan je rechterhand te veel omhoog doet, zal je linkerhand mee gaan, waardoor je je weer bewust bent wat je doet.