geen achterwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StOuDi

geen achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:22

heeeheee bokkers,

ik heb een vraag, mijn paard ging sinds ik hem heb altijd achterwaarts, best netjes ook trouwens. lekker ontspannen, over de rug, en diagonaalsgewijs.... sinds zondag bij mijn wedstrijd wilt hij het niet meer, ik gaf het aan, en hij blokkeerde helemaal in zijn lijf, dus ik probeerde het van de week ook nog een keer, en het lukte maar met veel moeite, en hij was ook totaal niet ontspannen meer.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

ps. hij deed van de week toch wel 1 snap netjes dus ben gelijk naar voren gedraafd....

:P :P

kleinvosje

Re: geen achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:24

Heb je beeldmateriaal van hoe het zondag op wedstrijd ging? Grote kans dat jij het op een andere manier vroeg als gebruikelijk door spanning bijvoorbeeld, waardoor hij het niet snapte. Door nu heel krampachtig te proberen em in z'n achteruit te krijgen, wordt eht niet beter...

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:26

kleinvosje schreef:
Heb je beeldmateriaal van hoe het zondag op wedstrijd ging? Grote kans dat jij het op een andere manier vroeg als gebruikelijk door spanning bijvoorbeeld, waardoor hij het niet snapte. Door nu heel krampachtig te proberen em in z'n achteruit te krijgen, wordt eht niet beter...

Ik heb een filmpje van zondag, alleen Ik ben totaal niet zenuwachtig bij mijn wedstrijden dus daar kan het niet aan liggen...

Het is geen goeie proef hoor, erg slecht gereden sws :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:37

Waarom ga je elke keer weer nog meer terug? Het is enkele passen, 3 is al genoeg op zich. Bij mij had je hier niet veel meer als een 4 gekregen denk ik, niet aan de hulpen en in 3 etappes.

In de overgang is hij al niet helemaal aan de hulpen, en drukt hij zijn rug weg. Dan wordt het ook moeilijker om goed achterwaarts te gaan. Daarbij ben je best streng met je hand volgens mij, wat ervoor zorgt dat hij zijn hoofd omhoog brengt om onder de druk uit te komen. Eerst de overgang naar halt beter voor elkaar, en dan meer op zit en been terug rijden, en minder op hand.

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:51

kleinvosje schreef:
Waarom ga je elke keer weer nog meer terug? Het is enkele passen, 3 is al genoeg op zich. Bij mij had je hier niet veel meer als een 4 gekregen denk ik, niet aan de hulpen en in 3 etappes.

In de overgang is hij al niet helemaal aan de hulpen, en drukt hij zijn rug weg. Dan wordt het ook moeilijker om goed achterwaarts te gaan. Daarbij ben je best streng met je hand volgens mij, wat ervoor zorgt dat hij zijn hoofd omhoog brengt om onder de druk uit te komen. Eerst de overgang naar halt beter voor elkaar, en dan meer op zit en been terug rijden, en minder op hand.

Het klopt dat ik hier streng ben met mijn hand, en ben het helemaal met je eens en ook over dat hij zijn rug wegdrukt, maar in de M1, MOET je 4 tot 6 passen, dus de drie passen in het begin waren dan alsnog niet goed geweest ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:53

Ik heb alleen het stukje achterwaarts bekeken, dacht dat het L2 was. Dan had je zeker een 4 gekregen haha! Ik had het dan bij 3 gelaten, dan had je 1 pas te weinig gehad en niet in drie delen. Had je een 5 opgeleverd. Maar goed, ik heb aangegeven wat ik als oplossing zou bieden, dat blijft gewoon hetzelfde.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:53

ik kan het moeilijk beoordelen van dit beeldmateriaal, wat verweg en donker, wel is ie duidelijk niet ontspannen en heeft hij de eerste paar drafpassen ook weer nodig om te ontspannen...

ik weet niet hoe je dit kan oplossen... :P
misschien eerst vanaf de grond?

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 13:15

baszo17 schreef:
ik kan het moeilijk beoordelen van dit beeldmateriaal, wat verweg en donker, wel is ie duidelijk niet ontspannen en heeft hij de eerste paar drafpassen ook weer nodig om te ontspannen...

Jaa klopt, hij heeft dan inderdaad de tijd weer nodig om los te komen, vanaf de grond heb ik gister gedaan, dus evem kijken of hij het zometeen wel weer wilt doen :) veel mensen zeggen wees er niet bewust mee bezig dus ik ga dat proberen hihi

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 13:21

kleinvosje schreef:
Ik heb alleen het stukje achterwaarts bekeken, dacht dat het L2 was. Dan had je zeker een 4 gekregen haha! Ik had het dan bij 3 gelaten, dan had je 1 pas te weinig gehad en niet in drie delen. Had je een 5 opgeleverd. Maar goed, ik heb aangegeven wat ik als oplossing zou bieden, dat blijft gewoon hetzelfde.

Hahah jaanhet was inderdaad eem 4... Oke bedankt!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:24

StOuDi schreef:
baszo17 schreef:

Jaa klopt, hij heeft dan inderdaad de tijd weer nodig om los te komen, vanaf de grond heb ik gister gedaan, dus evem kijken of hij het zometeen wel weer wilt doen :) veel mensen zeggen wees er niet bewust mee bezig dus ik ga dat proberen hihi

en? lukte het?? anders zou ik het eerst meerdere malen vanaf de grond doen, of gewoon ff een andere training dat je er dus niet steeds mee bezig bent... het foutje van achterwaarts zit bij hem ook nog vers in zn geheugen, daardoor zal hij sneller weigeren. als het wel lukt natuurlijk complimenten!!!

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:39

[/quote]

en? lukte het?? anders zou ik het eerst meerdere malen vanaf de grond doen, of gewoon ff een andere training dat je er dus niet steeds mee bezig bent... het foutje van achterwaarts zit bij hem ook nog vers in zn geheugen, daardoor zal hij sneller weigeren. als het wel lukt natuurlijk complimenten!!![/quote]

Jaa het is gelukt, hij gaat weer achterwaarts zonder er veel voor te doen, helaas nog wel scheef en tdh, maar erg bedankt ik denk dat het wel heeft geholpen!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:05

StOuDi schreef:

en? lukte het?? anders zou ik het eerst meerdere malen vanaf de grond doen, of gewoon ff een andere training dat je er dus niet steeds mee bezig bent... het foutje van achterwaarts zit bij hem ook nog vers in zn geheugen, daardoor zal hij sneller weigeren. als het wel lukt natuurlijk complimenten!!![/quote]

Jaa het is gelukt, hij gaat weer achterwaarts zonder er veel voor te doen, helaas nog wel scheef en tdh, maar erg bedankt ik denk dat het wel heeft geholpen![/quote]

aahhh super!! Geen dank :o