Schat van een beest en rijden ging heel erg goed.. Naja gaat
Alleen had ik gisteren met het rijden last dat ze het bit vast pakte op rechts zodra ik linksom reed (dus rechts buiten)
Rechtsom (dus rechts binnen) had ik nergens last van en was ze helemaal los in de mond.
Zodra ik van rechtsom wou gaan handveranderen naar links om gooide ze d'r hoofd in de lucht zodra ik de hoek in stuurde (rechts er wat meer bij pakken en dan met links aangeven door de hoek zeg maar)
Dus hup weg ontspanning
Na tijdje was dat wel terug heb gisteren vooral lang en laag gereden om lekker d'r rugspiertjes te trainen
Rechtsom was het goed tot ik in wou sturen op de volte dan deed ze dr hoofd geregeld ook de lucht in en wat vastpakken maar zodra we op de volte reden was het goed
Gisteren was ik 1x iets te streng met mijn rechterhand (linksom) toen maakte ze plots een draai waardoor mn zadel wat verschoof, gevolg pony schrok en huppatee in galop en zadel steeds schever en zij steeds harder (schrikreactie van dat het zadel opeens zo scheef ging hangen) toen lag ik er ook naast met t zitvlak aan de zijkant.. pony stond direct stil en ik hup er weer op toen zadel weer recht lag en goed aangesingeld was (had ik blijkbaar niet gedaan haha)
Toen ging het heel goed geen last meer gehad dat ze het bit vastpakte..
Maar wat kan het zijn? Toch t zadel wat scheef lag en dat ze daar last van had en dat na opnieuw opzadelen hij recht lag en ze er dus geen last van had
Of problemen met gebit (tandarts komt binnenkort!)
Of gewoon last van de spieren (stijfheid) gewoon moeite met inbuigen etc ze heeft 2 jaar stil gestaan ter informatie vroeger wel gereden en op wedstrijd uitgepakt enz (ze is zo uit mn hoofd 9 jaar)
T was ook vooral als ik d'r wat meer oppakte. zodra ik d'r weer lang en laag vroeg was t gedaan en liet ze los.
Wat kan ik in het vervolg doen als ze het bit vast pakt? Want om altijd lang en laag te rijden ik wil ook kleine stukjes kunnen oppakken zonder dat ze problemen geeft.
Eerst wacht ik de tandarts af of ze geen haken oid heeft en mocht t daarna zo blijven osteo ofzo erbij
Maar t gekke is dat t maandag voor t eerst was verder heb ik er geen last van gehad (heb er nu zo'n 8 tot 10x opgezeten) en rij met een enkelgebroken watertrens argentaan. waar ze vrijdag heel erg fijn op liep
Bit in doen geeft verder geen problemen zodra ik bit in wil doen heeft ze haar mond al open en pakt ze zelf het bit ze speelt er trouwens wel mee maar heb er verder geen last van onder het rijden (tis ook vooral in stap dat ze dat doet)
Zo lang verhaal geworden maar ik hoop dat er bokkers zijn die mij tips kunnen geven die pas ik direct donderdag al toe