Ewonder @ work (L1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leeuwtje

Ewonder @ work (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 22:45

Het is lang geleden dat ik een topic heb geopend.

[RIJ-ITP] Ewonder @ B dressuurwedstrijd

Inmiddels zijn we in januari L1 gestart. We hebben zes proeven gereden en de stand staat al op L1+5. Dit is echt boven mijn verwachtingen. Ik ben dan denk ik ook veel te streng voor mezelf. Dat is ook wat ik regelmatig hoor van mijn instructrice.

Even kort over mijn topper:
Naam: Ewonder
Geslacht: Merrie
Stamboek: KWPN
Geboortedatum: 30-06-2009

Eerst wil ik even een filmpje laten zien van afgelopen augustus toen we net B wedstrijden reden:

We zijn op dit moment hard aan het trainen om hogere punten te rijden in het L1. Op dit moment scoren we vooral rond de 187 punten.
Waar we op dit moment hard op trainen:
-Wijken
-Ontspanning in de rug. Ze loopt graag in haar eigen houding waardoor ze de rug wegdrukt en net achter de teugel loopt. Hierdoor hebben we ook wat last met de overgangen.
-Overgangen galop-draf moeten beter
-Handen niet te hoog en breed
-Lengtebuiging

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik ben vooral benieuwd wat jullie van mijn proeven vinden. Ik hoor graag tips en opmerkingen waar ik wat aan heb.

Proef 7: 187 punten

Proef 8: 187 punten

Bedankt voor het kijken en lezen! Laten jullie een berichtje achter? :D

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Ewonder @ work (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:18

Ik vind de laatste twee filmpjes al een hele vooruitgang qua rust in het rijden... van mij mogen je handen iets meer naar voren, probeer je paard de ruimte iets meer te geven om zichzelf iets minder op te kroppen...

Daarnaast valt mij de afwerking van je figuren op, met name de voltes bij B en E... je komt laat weer op de hoefslag (soms te laat)

Succes met je leuke merrie

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:31

Idd je voltes wat beter afwerken en e-B afwenden kan je iets langer doorrijden. Met wijken iets rechter houden zijn schouders gaan nu nm eerst. Verder erg nette proef! Ik zou het niet veel beter kunnen zondag!

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:49

Idd al veel vooruit gegaan. Aanleuning is nu veel stiller en daardoor minder takt foutjes, impuls is erg verbeterd. Meer rust in het beeld. Soms vind ik haar nog wat gehaast lijken met name in de figuren waardoor de afwerking soms nog wat te wensen over laat en dat kan punten kosten. Idd iets scherper op de letter zou al verschil maken. Ik denk dat je wel punten misloopt op de tempowisselingen in draf en galop. Dit zou je meer kunnen markeren, met name het terugrijden in de middendraf kan je meer markeren. Halsstrekken is te weinig terwijl ze je hand wel fijn lijkt te volgen. Net iets gedurfder en lager rijden dan scoor je hierop meteen goed, want de impuls en takt blijft wel heel fijn. Wijken kan idd wat meer parallel en iets meer scharen. Door meer van punt naar punt te rijden en meer af te werken liggen die 2 winstpunten binnen bereik! Ik vind het een fijn beeld!

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:10

Dank jullie wel voor jullie tips! Ik ga er zeker wat mee doen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:14

Je bent zeker vooruitgegaan. Het ziet er al veel netter uit. Let inderdaad op de afwerking van je figuren, hier laat je namelijk punten liggen en dat is zonde. :) Wat mij opvalt is dat ik je heel onrustig vind ik je handhouding en je ziet (althans zo lijkt het) dat je haar constant nageeflijk vraagt. Voor de rest: ga zo door! :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:17

Vooruitgang is duidelijk te zien, vooral de rust die je inB niet had maar in L1 wel is duidelijk te zien!

Tip: Ik zou nu alvast wat gaan werken aan de verzameling, hierin zie ik weinig verschil in beide filmpjes. Als je hier nu alvast mee begint wordt je niet zo'n eeuwige M2 ruiter ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:12

Jullie zijn super vooruitgegaan zeg! *\o/*
- Aanspringen in galop gaat veeeeel beter
- Er is veel meer rust in de aanleuning
- Ook heb je veel meer tempo controle

Wel heb ik nog het idee dat je paard erg vasthoudt in de rug. Ik zou daarom je handen meer naar voren plaatsen zodat je paard iets meer ruimte heeft voor. Zorgt vaak ook voor het wegvloeien van spanning.
Verder wat meer op de letters rijden en thuis trainen op het wat sterker maken van de achterhand!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:32

tipje voor wijken probeer hem meer op je buitenteugel te rijden, wanneer je te veel inwerkt met de binnenhand kan zijn binnenachterbeen er niet onder.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:05

Jullie zijn heel erg vooruit gegaan, super leuk om te zien! Top succes!!

Ik zie nog wel een wat stoelzit houding wat beeld net wat minder mooi maakt.
verder is het meeste denk ik wel genoemd heel veel succes samen :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:08

Hee die bak ken ik! :)
Je handhouding viel mij ook op, evenals de afwerking.
Wel is de verbetering te zien +:)+

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:08

Dank je wel voor de tips! Ik vind mijn handen hier ook echt om te huilen/schamen! Niet zo fijn beeld levert dat op.

Fien_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:40

Jullie zijn vooruit gegaan, maar je handen zijn indd wel een aandachtspunt. Succes samen!

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:59

Het is eerder ook gezegd, maar mij vallen ook je handen op. Ik zou ze persoonlijk graag lager en rustiger zien, waardoor hopelijk je paard ook meer over de rug en vanuit de ontspanning kan gaan lopen.
Het lijkt nu erg alsof jij je handen 'vastzet' en je paard als reactie daarop zijn nek bovenin vastzet (en rug wegdrukt). Wellicht helpt het als je hem eerst wat lang en laag rijdt, zoals je dat bij het hals strekken doet, en hem dan van achter naar voren laat oprichten. Maar het ziet er in ieder geval wel erg netjes uit, en stukken beter dan de B!
Succes!

ZoZennOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:28

Jullie zijn inderdaad erg vooruit gegaan! Probeer alleen op contact te rijden en je paard nauwelijks vast te houden voor.