Alleen een klein probleempje..
Ik weet dat de pony meer van springen houdt dan dressuur.
Daarom gaat 't niet goed met dressuur, de pony wilt niet netjes rijden!
Daarmee bedoel ik; hij gaat wel netjes nageeflijk (wat hij in t begin echt niet deed, dus ben daar onwijs trots op), maar al wil ik de wat moeilijkere oefeningetjes doen dan alleen rondhuppelen in de bak, want ik ben toch echt fanatiek met dressuur, zou t liefste Z willen oefenen
. Maar daar ben ik nu nog lang niet aan toe!Maar 't probleem dus; al ga ik al doorzitten is ie niet meer nageeflijk!
En hij is al zo'n lekkere hobbelaar dus erg stevig zit ikzelf ook niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al een lage neusriem geprobeerd, maar dat helpt niet echt..
Al wil ik zelfs middendraf doen valt hij uit elkaar, en bij halsstrekken lijkt hij wel een draver, zo snel loopt ie dan..
.En dat zijn precies de dingen die je in de B al moet kennen, aangezien ik eerst een winstpunt moet behalen in de B voordat ik mag springen.
Dus kan iemand mij helpen met dit probleem??
Dan heb ik nog een probleem..
De pony is héél voorzichtig qua springen, misschien iets té..
Als ie eenmaal niet uitkomt dan weigert ie, hij kan zich echt géén balk veroorloven.
Dat werkt natuurlijk in z'n voordeel en in z'n nadeel.
Het nadeel is, dat ie gaat weigeren, dat wil je natuurlijk niet hebben.
Ik begin zelf ook meer afstanden te zien waardoor t steeds beter gaat, heb zelfs al 'n meter parcour gesprongen met 'm wat Z is voor hem.
Maar dat gaat natuurlijk niet altijd goed..
Kan iemand mij tips geven??
En dan t laatste probleem..
.M'n kleine pony'tje is echt een schijterd!!
Ik ben daarom ook bang dat ie voor de wat 'engere' hindernissen gaat weigeren, want wij oefenen met neutrale hindernissen.
Ik dacht aan oefenspringen, maar ik kan ze niet vinden, en de kans op startlijsten.nl ze vinden is ook klein, denk ik??
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Ik zit zo erg in de knoop.