Santana weer eens ITP !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Santana weer eens ITP !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:36

Hoi bokkers!

Ik had bokt en dacht voor het eerst, laat ik eens een topic openen over Santana ! Er kwamen positieve en negatieve reacties op, toen ben ik bokt een tijdje vergeten :') maar sinds kort ben ik weer terug en eigenlijk toch wel als stille meelezer..

Nu dacht ik, mijn mams heeft weer een paar foto's gemaakt.. meesten wel een beetje mislukt, namelijk niet zoon ster om op het juiste moment een foto te maken, maar toch heb ik er wat van kunnen maken denk ik.

Ik heb Santana nu ongv 9 maand, en het is echt een super leuke pony waar ik en mijn zusje echt heel veel plezier aan hebben, kan heel erg ondeugend zijn en schrikt nogal veel.. maar daarom blijft het een uitdaging om hem weer te rijden, het is nooit hetzelfde. Ik ben eigenlijk al na 2 maand officieel gestart en we rijden nu in de L1+3 waar ik in zoon korte tijd heel erg trots op ben :o

verbeterpunten: voeten recht , handen niet zo vast zetten, rechtop zitten

Maar genoeg gepraat hier zijn de foto's :

1. Zo hobbelden Santana en ik ongv 9 maand geleden rond en de foto toen ik trots op facebook zette dat dit mijn nieuwe pony werd :D :

Afbeelding

2. Mijn eerste wedstrijd met hem , 1e en 2e prijs, moet hier weer op mijn houding letten!

Afbeelding

3. En zo reden we vorige week na de les, heb mijn hand iets te vast en moet rechtop zitten..

Afbeelding

4. Mijn hand vloog uit de bocht denk ik ..

Afbeelding

5. Beetje te ver achterover

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ben zeker in voor tips !

Voor mensen die misschien denken dat hij wel erg veel zweet, dat is ook zo en ga hem daarom denk ik volgend jaar scheren omdat het toch wel een beetje héél erg word

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:08

Leuk paardje heb je zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat jouw houding op de eerste 2 foto's wel wat netter is dan op de laatste foto's. Ben je van instructrice veranderd? Je mag je schouders meer naar achter houden, rechtop zitten en niet knikken in je polsen. Het ziet er verder wel vriendelijk uit en volgens mij heb je erg veel lol met je paardje :j

edit: Typfoutje!

StOuDi

Re: Santana weer eens ITP !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:42

erg leuke pony, en ik ben het wel met Imaani eens, maar ik moet zeggen dat ik in de loop der tijd dat ik ook wat slordiger ben gaan zitten omdat je op een gegeven moment op andere dingen gaat letten, maar probeer je nu echt op je houding te focussen, want daar heb je later echt heel erg veel profijt van!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:25

Leuke pony heb je :D
Inderdaad goed op je eigen houding letten.
De beugels kunnen wel een gaatje langer denk ik. Denk erom dat je de hakken uitdrukt en ze naar
binnen houdt (geen kapstokken). Handen bij elkaar houden. En bekken kantelen waardoor je
niet 'achterover' leunt maar rechtop blijft zitten.
Ik vind de eerste twee foto's er eigenlijk ook beter uitzien dan de laatsten haha :P Het lijkt bij de laatste namelijk alsof je veel druk hebt en in zijn mond hangt ;) Maar foto's blijven natuurlijk momentopnames.
En wat Imaani zegt, lol met je knol is het belangrijkste!

morningsun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:58

Wat een leuk beestje zeg! Misschien een idee om te oefenen met te lange beugels om na een tijdje de beugels op de juiste maat te pakken. Dit kan nog eens helpen als je moeite hebt met op de juiste maat je houding ook goed te houden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:46

Wat leuk dat jullie beide zo veranderd zijn. Ik vind ze alleen op de tweede foto fijner lopen (kan een moment opname zijn mbt de laatste foto's).
Ze is op de laatste foto's niet nageeflijk en ze loop daar ook niet ontspannen over haar rug.
Probeer eerst te kijken naar je eigen houding, niet zo ver achterover hangen, hakken omlaag etc. Probeer haar dan eens lang en laag over haar rug te rijden en daarna op te pakken. En natuurlijk vanuit achter naar voor rijden.
En lol met je knol is zeker het belangrijkste! Jullie komen er wel

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:49

Hoe gaat het nu met rijden ts? Komen er ook weer nieuwe foto's?

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:26

@ Imaani, Zijn in de maak hihi :)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:36

Leuk! Ik ben heel benieuwd :j

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:56

Wat een leuke pony heb je! Op de eerste foto's zit je heel mooi ontspannen vind ik en op de laatste 2 iets minder. Je hangt een beetje achterover en bent hierdoor ook strenger in je hand. Let op je handen netjes rechtop en de teugels langs je pinken, met je duimen erop. Dit doe je heel goed op foto 2! Op de laatste foto niet zo goed te zien helaas. Veel is al gezegd, heel veel succes, jullie zijn leuk samen :)

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:42

Leuk beestje inderdaad! Maar zoals eerder gezegd is, vind ik hem op de laatste foto's ook niet zo lekker lopen. Probeer veel (schijn)overgangen te rijden, been = weg en terug = ook echt terug. Dan zul je zien dat hij na een tijdje beter gaat lopen! Succes :)!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:26