Mieka & Grimaldo @Azelhof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Mieka & Grimaldo @Azelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:42

Hoi!
Na een blessure van meer dan 5 maanden, ben ik zaterdag voor de 2e keer weer met Mieka op concours geweest! Dit was de eerste x dat Grim en Mieka weer samen op de trailer stonden!

Met Mieka heb ik nogsteeds moeite om te wennen. Tegenover haar is Grimaldo maar een pony'tje :P. Toch gaat het steeds beter tussen ons, ik krijg haar mooi weer bij mij als ik het vraag en ze is veel gelukkiger dan dat ze aankwam!
We hebben nog een lange weg te gaan, maar ik heb zin in!

Met haar kreeg ik in de L-klasse (1.10m) 1 stom foutje. Verder waren we heel erg tevreden! Vorige week ging ze enorm lopen en maakte ze zich sterk, dit deed ze deze week helemaal niet meer! Ik kon haar mooi klein van galop houden en haar juist brengen voor de meeste hindernissen.

http://www.youtube.com/watch?v=_DgbNgY9 ... iAR60VmaWA

Grimaldo dan maar...
Meneer had vorige week een kleine blein gelopen, waarschijnlijk omdat hij voor de eerste keer hoefijzertjes had en hij geen simpele hoeven heeft om te vernagelen.
Gelukkig was dit ook weer snel over. Ik had hem een hele week niet gereden, donderdag heb ik een halfuurtje gehobbeld en dan toch besloten om hem mee te nemen.
In de paddock heb ik dus echt afgezien, meneer had écht teveel energie maar hij sprong geweldig!
In de piste zelf was hij wat zenuwachtig en daardoor kijkerig naar sommige hindernissen, maar beter kon ik het me niet wensen!
We wonnen de proef!

Om het toch nog een beetje leuk te houden besloot Grim wat grappig te doen, kijk het filmpje dus ook uit tot het einde. :')

http://www.youtube.com/watch?v=3137Vl0M ... iAR60VmaWA

Eigen commentaar:
- Mieka niet naar voren duwen, rustig afwachten. Anders krijg ik situatie's zoals hindernis 8.
- Grimaldo proberen minder bruusk te stoppen (lijn 3-4).
- KLEMMEN bij Grimaldo xD

Reactie's zijn altijd welkom, alsook tips, zolang deze opbouwend worden gegeven. :)

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:16

Ziet er goed uit! Haha op het einde :') Probeer tussen de sprongen zelf iets meer in je zadel te plakken! Verder top :D
Laatst bijgewerkt door sophianemo op 03-03-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:18

ziet er al goed uit. ik zou bij mieka vooral aan de controle werken. ze gaat nogal hard! :') en dat einde! :+
je 2e filmpje vind ik er goed uit zien!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:24

xsarinax schreef:
ziet er al goed uit. ik zou bij mieka vooral aan de controle werken. ze gaat nogal hard! :') en dat einde! :+
je 2e filmpje vind ik er goed uit zien!

Goh, hard ging ze eigenlijk totaal niet.. Mieka heeft een enorm grote pas, kijk dit filmpje maar eens. Was vorige week, dààr ging ze pas hard xD
http://www.youtube.com/watch?v=t7b20Y7z ... iAR60VmaWA

sophianemo schreef:
Ziet er goed uit! Haha op het einde :') Probeer tussen de sprongen zelf iets meer in je zadel te plakken! Verder top :D

Bij Mieka mag ik net niet in mijn zadel zitten, dan duw ik haar teveel vooruit en ben ik haar kwijt. Ik probeer bij beide zoveel mogelijk verlicht te zitten :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Mieka & Grimaldo @Azelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:23

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:48

Jeetje zeg,w at de ene teveel heeft, mist de andere. Twee totaal tegenovergestelde paarden. Mieka mag het actieve van Grim wel wat overnemen, ik ben van mening dat ze nog behoorlijk terugkomt voor de sprong. Daarom zou ik toch wel gaan zitten, gewoon stil afwachten, gecontroleerd zonder onnodig hand en been te gebruiken.
Grimaldo moet echt veel meer onder controle komen, het lijkt wel een ongeleid projectiel...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:24

kleinvosje schreef:
Jeetje zeg,w at de ene teveel heeft, mist de andere. Twee totaal tegenovergestelde paarden. Mieka mag het actieve van Grim wel wat overnemen, ik ben van mening dat ze nog behoorlijk terugkomt voor de sprong. Daarom zou ik toch wel gaan zitten, gewoon stil afwachten, gecontroleerd zonder onnodig hand en been te gebruiken.
Grimaldo moet echt veel meer onder controle komen, het lijkt wel een ongeleid projectiel...

Ik heb Grim perfect in de hand, kan hem op 1 pas laten stilstaan als ik dat wil :). Mieka heb ik inderdaad een andere tactiek gevonden nu. Klopt wat je zegt over haar :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:26

En btw, hier gaat grim harder dan normaal omdat dit een parcours rechtstreeks op chrono was ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:59

Ik heb weinig verstand van springen, maar dat tweede filmpje ziet er niet heel beheerst uit.. je gaat af en toe bijna plat door de bocht := Denk dat iets meer rust en iets minder door de baan scheuren een goede tip is :o

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 19:47

Jemig mensen lezen is moeilijk :') Dit was een proef rechtstreeks op chrono. Ik heb die proef gewonnen. Logisch dat ik tempo heb, toch? Grimaldo kan ik op 2 vingers stilzetten, ik heb hem PERFECT onder controle. Hij is zoiezo al een paard dat zijn tempo nodig heeft.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:02

Stap je altijd zo af :D

Rondje Grimaldo ziet er goed uit.
Ik vind dat je zit op Mieka niet in balans is en je nogal stoort.
Dat kan beter, en is fijner voor het paard.
Misschien een tip om daar wat meer aan te werken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 07:09

senna21 schreef:
Stap je altijd zo af :D

Rondje Grimaldo ziet er goed uit.
Ik vind dat je zit op Mieka niet in balans is en je nogal stoort.
Dat kan beter, en is fijner voor het paard.
Misschien een tip om daar wat meer aan te werken.

Wat bedoel je dat ik niet in balans zit? Of dat ik haar stoor? (hand,been,teugel?) Ik denk dat dat nu iig al beter is, dat was pas de 2e keer na 6 maanden, nu zit er alweer wat routine in :)

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:44

Haha dat einde! :')
Ik vind jou en Grim zo'n leuke combinatie!
Persoonlijk vind ik dat je niet iets meer met je zit mag rijden :)