Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[RT-V] bit onder de tong bij jonge pony ambre schreef:Mijn jonkie loopt op een antieke k&k ultra van 21 mm dik,veeel te dik imo.
Dus ik een sprenger dynamic gekocht.Daar was ze alleen maar op aan het staken en wilde het bit niet aannemen.
Het kan dus zijn dat ze het echt niet prettig vindt en liever geen druk op de tong wil hebben.
Misschien kun je eens een bittenpas sessie bijwonen?
Dan kun je wat proberen zonder een hele winkel leeg te hoeven kopen.
Ze kijken dan ook in de mond van je paard.
Heb totaal geen ervaring met bitloos.
Hopen dat je een oplossing kan vinden, ik zou op bitloos over gaan.. maar ieder zijn eigen keuze
Jambolover schreef:Ik denk dat ik best iemand kan laten komen ivm bitten passen. Ik zit nu al aan mijn 3de bit, is een beetje duur aan het uitkomen... Hij is heel rennerig zeker als je aan de aanleuning wil gaan werken. Steekt die tong zo vaak over zijn bit dat het geen doen is.
Osteopaat laten komen zal misschien ook eens niet slecht zijn gezien hij toch wat vast zit in de rug volgens mij. Kan misschien allemaal wat samen hangen?!
Tessa_93 schreef:Hier staat een deel uitgelegd waarom paarden de tong over het bit zouden doen.
http://www.youtube.com/watch?v=AOKMewVCMHY
Ik denk dat dit paard een nare ervaring heeft met het bit en dit al doet om pijn te voorkomen..
Edit: Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst trouwens !!Hopen dat je een oplossing kan vinden, ik zou op bitloos over gaan.. maar ieder zijn eigen keuze

Joolien schreef:Jambolover schreef:Ik denk dat ik best iemand kan laten komen ivm bitten passen. Ik zit nu al aan mijn 3de bit, is een beetje duur aan het uitkomen... Hij is heel rennerig zeker als je aan de aanleuning wil gaan werken. Steekt die tong zo vaak over zijn bit dat het geen doen is.
Osteopaat laten komen zal misschien ook eens niet slecht zijn gezien hij toch wat vast zit in de rug volgens mij. Kan misschien allemaal wat samen hangen?!
Als ik het zo hoor is het meer rijtechnisch en een soort tik om pijn of ongemak te uiten. Niet zozeer in de mond, maar ergens anders in het lijf.