Paard duwt neus naar voren met halthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefferd

Paard duwt neus naar voren met halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 22:58

Halloo

Als ik aan het rijden ben loopt mijn paard gewoon normaal nagevelijk enzo. Maar als ik dan ga halt houden duwt ze haar neus naar voren, en als ik haar dan weer nagevelijk wil rijden stilstaand dan gaat ze naar achteren lopen en haar bit vast pakken ik heb ook niet me benen eraan dus ze doet het echt vanuit protest denk ik dus wat moet ik doen?

Xx

ElsRoosje

Re: Paard duwt neus naar voren met halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:16

De reactie die je pony geeft doet die van mij niet maar wek haar neus vooruit steken, mijn instructrice zegt dat je tot het halthouden moet aandrijven van achter naar voor en dan halt, maar het lukt niet echt dus ik volg :P

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:47

Je moet inderdaad van achter naar voren rijden. Been er juist wel aanhouden zodat je makkelijk kunt corrigeren.
Ga veel schijnovergangen rijden. Iedere keer dat je terug gaat en ze drukt haar neus uit, hup been er aan en weer naar voren. Je moet de overgang alleen echt maken als ze compact blijft en haar neus er niet uitdrukt. Zodra ze dit wel doet, overgang niet maken en weer naar voren.

Veel overgangen rijden dus en erg consequent zijn :D + been er aan.

Wanneer je al stilstaat en haar dan weer nageeflijk wilt maken ben je dus al te laat! ;).

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 09:49

O oke dankjewel

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:05

goed bij je houden, dus handen op dezelfde plek houden. (goed opletten)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:26

Lisaapee schreef:
Je moet inderdaad van achter naar voren rijden. Been er juist wel aanhouden zodat je makkelijk kunt corrigeren.
Ga veel schijnovergangen rijden. Iedere keer dat je terug gaat en ze drukt haar neus uit, hup been er aan en weer naar voren. Je moet de overgang alleen echt maken als ze compact blijft en haar neus er niet uitdrukt. Zodra ze dit wel doet, overgang niet maken en weer naar voren.

Veel overgangen rijden dus en erg consequent zijn :D + been er aan.

Wanneer je al stilstaat en haar dan weer nageeflijk wilt maken ben je dus al te laat! ;).

Ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan en dit is precies wat ik moet doen van mijn instructrice. Ik had vandaag weer les en merkte al veel verbetering.

xSanneE_98O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:43

terugrijden op je zit, niet aan de mond komen dus. een langzamere gang inzetten betekend niet dat je in de mond moet komen, ook op je zit kun je je paard terugrijden. succes!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:46

dankjewel voor alle tips !