Oefeningen spieren opbouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_jara

Oefeningen spieren opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 22:48

Hallo!

Ik heb al een keer eerder een onderwerp geplaatst over spieren opbouwen maar het is mij nog niet helemaal duidelijk..
Van halt houden naar draf gaat goed, de 1e keer als ik het doe niet maar de 2e keer is ze altijd goed oplettend, voor mijn gevoel heeft ze de 1e keer gewoon niet door dat ze naar de draf moet.. :o
Halt houden naar galop gaat in 1 keer goed, en eigenlijk gaat dat altijd prima.
Helaas heb ik nog steeds het gevoel dat ze flubber billen houd en een dikke buik heeft. Ze heeft een goed eetpatroon en is niet stevig gebouwd dus het is mij een raadsel..

Iemand tips voor halt houden naar draf & voor evt andere oefeningen?

Groetjes.

Anoniem

Re: Oefeningen spieren opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:53

Veel tempo wisselingen rijden, wat je al doet. Maar ook terug rijden; galop-stap enz.
Verder veeeel figuren rijden in alle 3 je gangen, schouder binnen/buiten, wijken, achterwaarts.
Heeft gewoon tijd nodig en ook niet alle paarden hebben het in zich om een spierenbonkje te worden.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 22:54

[***] schreef:
Veel tempo wisselingen rijden, wat je al doet. Maar ook terug rijden; galop-stap enz.
Verder veeeel figuren rijden in alle 3 je gangen, schouder binnen/buiten, wijken, achterwaarts.
Heeft gewoon tijd nodig en ook niet alle paarden hebben het in zich om een spierenbonkje te worden.

Schouder binnen/buiten gaat gewoon niet helemaal lekker. We oefenen er veel op, ook in de les, maar mijn instructrice zegt dat het nog te veel is voor haar&mij.

Wel bedankt voor de andere tips!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:58

Is ze los door het lijf, van je hand af en vertrekt ze vanuit het achterbeen in de overgang? Als ze de hals erop drukt en niet volledig na blijft geven kan je het honderdduizend keer herhalen maar train je er nooit de juiste spieren mee.
Begin liever klein. Een klein beetje naar voren rijden in draf en weer terug. Drie passen opvangen en weer naar arbeidstempo. Zelfde in galop. Stap naar halt en dan bijsluiten met je been, pas af laten maken en gesloten halthouden. En altijd, iedere overgang en iedere tempowisseling moet je paard van je hand af blijven en blijven nageven. Lukt dat niet, dan maak je de overgang te groot en kan hij het niet verwerken in het lijf.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:55

Longeren met dubbele lijnen is ook altijd goed voor de buik en rugspieren ;) en leuk voor de afwisseling.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 10:24

Lisaapee schreef:
Longeren met dubbele lijnen is ook altijd goed voor de buik en rugspieren ;) en leuk voor de afwisseling.

Ga ik doen! Dankje!

0000 schreef:
Is ze los door het lijf, van je hand af en vertrekt ze vanuit het achterbeen in de overgang? Als ze de hals erop drukt en niet volledig na blijft geven kan je het honderdduizend keer herhalen maar train je er nooit de juiste spieren mee.
Begin liever klein. Een klein beetje naar voren rijden in draf en weer terug. Drie passen opvangen en weer naar arbeidstempo. Zelfde in galop. Stap naar halt en dan bijsluiten met je been, pas af laten maken en gesloten halthouden. En altijd, iedere overgang en iedere tempowisseling moet je paard van je hand af blijven en blijven nageven. Lukt dat niet, dan maak je de overgang te groot en kan hij het niet verwerken in het lijf.

Dankjewel voor de goede tips, ik ga er aan werken!