Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
goldenarrow schreef:Wat ik deed was niet opstappen tot ze stil stond. En iedere keer weer terug zetten, ook al was ik daar een half uur mee bezig. En als ik merkte dat ze steeds naar voren wegstapte dan zette ik haar een paar passen achterwaarts. Die merrie waar ik op reed had het heel snel door wat ik bedoelde.
Edit; Wat doet ie bij de eigenaar, en is die aanwezig om je te helpen?
. Het paard draait juist naar jouw toe. Een paard heeft meer balans dab je denkt
Dan hoef je niet zolang aan één kant te 'hangen'
KittyDylan schreef:Nee. Het paard draait juist naar jouw toe. Een paard heeft meer balans dab je denkt
Maar bedankt voor alle reacties!
fjordnina schreef:KittyDylan schreef:De rechterteugel kort pakken
Dan trek je het paard alleen maar uit balans. Ruitergevoel ontwikkelen is een langere weg, maar eerlijker naar het paard.
kimmi10 schreef:Hoi,
Mijn verzorgpony wilt nooit stilstaan als ik wil gaan opstijgen. Ik ben er al een keer vanaf gevallen. Vaak staat er iemand naast,maar ik wil het liever zelf kunnen omdat er soms niemand is. Tegen het hek aan helpt niet want dan stapt ze opzij.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Groetjes Kim.
_Gummybear schreef:Ik geef juist als tip om als je pony gaat lopen als je ernaast staat te huppen , juist door te huppen , en als ze stil staat opstappen. Maar doorgaan met waarvoor hij/zij wegloopt. Anders heeft het voor t paard dus zin om er voor weg te lopen , en dan houd het niet op .