Ludolafs Famiera [HAW]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sillyent

Ludolafs Famiera [HAW]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:24

Vandaag voor de eerste keer in de buitenbak gereden op de nieuwe stal.
Alles was natuurlijk spannend, en een goed excuus om onder het werk uit te komen.

Ludolafs Famiera
Ludolafs Wendeline x Willow
26-02-1995 (het is vandaag haar verjaardag!)
Ik heb haar nu bijna twee jaar in mijn bezit en daar ben ik nog elke dag erg trots op!

Tot een half jaar geleden reed ik Famiera meer aan de teugel en met vrij weinig impuls, van voor naar achteren dus...
Op de verkeerde manier dus.
Sinds ik actief ben gaan lessen doe ik mijn uiterste best om haar van achteren naar voren te rijden.
Ik zit niet meer aan de voorkant maar ben bezig met haar achterkant.
Het gaat steeds beter en beter!

Natuurlijk is er nog genoeg werk aan de winkel!

Waar ik nog aan moet werken is bijvoorbeeld het uitdrukken van mijn hakken, en mijn voeten niet naar buiten uitzetten dan.

In de galop meer onspanning.

Ze is op het moment goed aan het been, maar zo hier en dan vertikt ze het soms toch even, ook dit wil ik eruit, nog beter aan het been dus.

Ik hoop dat jullie mij opbouwend commetaar kunnen geven.
Hou het netjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadineh

Re: Ludolafs Famiera [HAW]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:04

jullie hebben in ieder geval veel plezier samen, dit spat er vanaf!

probeer je eigen lichaam te ontspannen en je rug niet vast te zetten. zo ziet dit er wel uit op de foto, en dit kan vaak ook je paard tegenwerken om meer van achteruit te komen.
bij het paard is nog een slappe achterhand aanwezig maar dat is niet zo raar na het verhaal wat je hierboven aangeeft.

ga lekker trainen en veel plezier!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:12

Probeer minder te trekken ( zie foto 2,3,4) je bit ligt een stuk verder naar achter dan op de laatste foto.
Daarnaast let op je handen, je werkte je handen in de galop nu terug naar achter i.p.v. voor het zadel. Probeer verder ook zelf lekker ontspannen te gaan zitten netjes op je billen, benen lang en tenen naar binnen.

Om haar achterhand wat sterker te maken zou ik je aanranden om vaker balkjes te gaan rijden en om veel overgangen te rijden. Zo blijft de motor van achter zelf ook actief.

Succes ermee en je ziet wel dat jullie veel plezier hebben met het rijden wat ook erg belangrijk is!!

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 09:35

Netam89 schreef:
Probeer minder te trekken ( zie foto 2,3,4) je bit ligt een stuk verder naar achter dan op de laatste foto.
Daarnaast let op je handen, je werkte je handen in de galop nu terug naar achter i.p.v. voor het zadel. Probeer verder ook zelf lekker ontspannen te gaan zitten netjes op je billen, benen lang en tenen naar binnen.

Om haar achterhand wat sterker te maken zou ik je aanranden om vaker balkjes te gaan rijden en om veel overgangen te rijden. Zo blijft de motor van achter zelf ook actief.

Succes ermee en je ziet wel dat jullie veel plezier hebben met het rijden wat ook erg belangrijk is!!

Jep, ben al bezig met haar achterhand, balkjes rijden, in het bos heuveltjes meepakken, overgangen rijden etc dus dat komt wel goed.

In de galop ben ik inderdaad erg bezig met mijn houding, om mijn handen voor het zadel te houden en mn benen lang en inderdaad te zitten. Bedankt voor het commetaar!

salami_worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:52

je mag je handen iets lager doen en meer naar voren, is goed te zien op de eerste foto!