Ongeveer een week geleden heb ik een filmpje geplaatst uit januari:
Promise, eerste keer in HAW
Als vervolg daarop wil ik graag het volgende filmpje met jullie delen.
Het filmpje is van 25-02-2014 en dus 1,5 maand verder. Ik hoop dat jullie net zoveel vooruitgang zien als dat ik voel tijdens het rijden.
De hoefsmid is gisteren ochtend geweest en heeft een complete metamorfose gegeven. WAUW wat een prachtige hoefjes heeft ze nu! Van lompe platvoeten naar prachtig mooie beslagen ponyhoefjes
Haar bewegingen zijn ook zoooo veel fijner om aan te voelen nu!
Punten die veranderd zijn vergeleken met het andere filmpje:
- Rijden zonder sporen
- Meer voorwaarts
- Beter aan het been
- Gehoorzamer
- Werkwilliger
- Meer vertrouwen
- Conditie van beide is verbeterd
- Kracht van beide is verbeterd
Wat kan er nog veranderen (wat ik zelf opmerk!):
- Handen op een plaats houden in draf
- Paard mag meer aan het been zijn/sneller reageren
- Scheeftrekken van Promise haar hoofd komt nog af en toe voor, jammer!!
(hiervoor wil ik binnekort een fysio of osteopaat voor laten komen, weet iemand een goede die in de buurt van Gorinchem werkzaam is?)
Voordat het filmpje gemaakt is heb ik eigenlijk al vol op gereden en was ik aan het uitstappen. Toen mijn moeder even bij de bak rand kwam kijken vroeg ik haar of ze wilde filmen. Promise is normaal gesproken gelukkig al wel wat actiever aan mijn been, maar omdat we nu al zo'n 10 minuten met lange teugel aan het stappen waren denk ik dat ze even niet goed wist wat er nu moest gaan gebeuren en moest ik haar wat meer aansporen.
Ik hoop dat jullie me, net als de vorige keer, super goede tips kunnen geven waar ik weer mee aan de slag kan.
.
.
(Dat geld voor dit filmpje, ik weet namelijk nog heel goed dat ik aan het rijden was en constant dacht, oh hier zouden ze wel wat op zeggen op bokt, waarom doe ik dit eigenlijk? Die gedachte maakte me wel een stuk bewuster van het rijden. Nu nog afleren haha)
Ziet er al beter uit !