Bang in de bochten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomipjeX

Bang in de bochten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 22:46

Ik weet niet of hier al wat over is maar ik zet het er maar neer.
Op de manege reed ik laatst op een paardje en die schrok een beetje in de hoeken. Niks erg aan ik heb een prima zit dus ik was er niet echt bang voor. Maar toen ik moest galopperen is het ineens anders. Het voelde alsof het paardje heel scheef galoppeerde zeg maar schuin alsof ze omvalt. Maar toen ik in de spiegel keek was dat helemaal niet zo. Maar toch voelt het zo. En ik ben bang dat ze omvalt en dat ik er dan naast lig. En dat heb ik bij heel veel paarden en pony's ik ben te bang om te bocht door te gaan omdat ik bang ben dat ze omvallen. Is me nog nooit eerder gebeurt het gebeurt pas de laatste paar maanden.
Verder is alles gewoon prima behalve de galop dan dus.
Ligt dit gewoon aan mijn zit of het zo lijkt?
Alvast bedankt :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:49

De meeste paarden die niet goed recht gericht zijn -en dat zijn manegepaarden meestal niet - vallen naar binnen in de bocht. Maar dat wil niet zeggen dat ze omvallen. Jij moet gewoon recht op je paard blijven zitten, dan is er in principe weinig reden om bang te zijn.

leeneliefje

Re: Bang in de bochten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:53

dit komt gewoon doordat ze niet helemaal in balans is. Daardoor is het extra moeilijk om door de bochten te gaan voor je paardje.
Dat schrikkerige is gewoon een uitvlucht zoeken, lekker been er aan houden!

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:01

Ja ik probeer haar wel voorwaarts te houden maar de is jong en aardig snel. Dus ik rij al best veel figuren en ik moet ook veel sturen omdat ze wat sneller is dan de rest.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:04

Vooral niet naar buiten gaan zitten, dat zou een beetje de natuurlijke reactie zijn maar houd je gewicht recht boven je paard, eerder nog meer gewicht op je binnen-beugel anders veroorzaak je nog meer on-balans, probeer het paardje weg te sturen van de binnen-schouder met je buiten-teugel. Het heeft idd te maken met scheefheid.

naomipjeX

Re: Bang in de bochten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:09

Ja dat is dus mijn probleem. Ik ga teveel naar buiten hangen en daardoor lijkt het nog erger. Ik denk wel wat ik weet wat ik de volgende keer op haar ga doen. Volgende week gaan we ponyvoetbal doen dus komt er waarschijnlijk niet veel van in. :|