Arabische Geisha is op dreef!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Arabische Geisha is op dreef!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:21

Heey :wave:

Vorige week plaatste ik nog een topic in van mijn knappe merrie maar ik kon het niet laten nog een topic te maken. Rijtechnisch wil ik wel commentaar maar we zijn zoals de meesten van jullie weten na een slechte start op rijtechnisch gebied, opnieuw begonnen en het gaat super nu!

Werken aan balans - Paard moet scherper aan het been worden - paard moet leren haar buikspieren te gebruiken en over haar rug leren lopen - voorwaarts neerwaarts - ik moet mijn benen stil houden, contact blijven houden, op mijn billen zitten. Mijn doel voor de komende tijd is dat ze meer balans heeft, nageeflijk word en dat de achterhand sterker word. Ze is achter en op haar rug laag in bespiering dus daar doen wij voornamelijk oefeningen voor. Het aller belangrijkste is samen plezier hebben! Geisha word in juni pas 4 dus ik doe erg rustig aan. Ik vraag zeker niet te veel van haar en stop wanneer ze het goed doet. Kleine stapjes en alles op zijn tijd! Tips zijn meer dan welkom!

Geisha is nu een half jaar in mijn bezit en ik ben nu al super blij met waar we nu zijn. Na 2 verhuizingen in 6 maanden tijd staat geisha nu lekker in een hitactief stal in alle vrijheid die ze maar wilt. Zalig vinden we het. De chiropractor is nu al 2 keer geweest en door scheve bekken en weinig bespiering en kracht in de achterhand hebben wij de opdracht gekregen om daar in te gaan trainen dus balkjes draven it is! _/-\o_

Dit was de 1e keer ohz dus hou het lief. We doen ook veel dubbele longe trainingen en dat gaat ook super goed. Ik rij maximaal drie keer in de week. En alhoewel ze het echt super leuk vind en heerlijk ontspant tijdens het rijden houden we het hier voorlopig bij.

Geisha Khan
06-06-2010
1.49
3 maanden onder het zadel

Afbeelding
instappen

Afbeelding
En leuk dat ze het vond! :D

Afbeelding
Knap paard :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor me kijken

Afbeelding

Afbeelding
Momentopname

Afbeelding
Galop gaat steeds beter

Afbeelding
Haha geweldige foto vind ik

Afbeelding
Op me billen leren zitten

Afbeelding

Afbeelding
<3

Anoniem

Re: Arabische Geisha is op dreef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:11

Wat heb jij je bontje raar zitten, heeft dat nog een reden? Ziet er verder wel goed uit :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:19

Bontje was me niet opgevallen ondat ie zo verstopt zat haha

maar erg leuke foto's! Leuk koppie zit erop zeg :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:07

Haha dankje!
Bontje onder het dekje schijnt beter te zijn dan op het dekje.

Ik vind het eigenlijk ook wel mooier. :)

Edit: hij is voor het mooie ook te groot anders zie je hem helemaal niet.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:46

Bontje onder het dekje beter?? :+ arme pony kan me voorstellen dat het enorm gaat schuren en wrijven onder het dekje. Je dekje is veel langer en schuurt als het ware door de bewegingen langs je pony.

Edit: het beste is trouwens gewoon rijden met een passend zadel zonder Bontje.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 08:53

Schuren en wrijven? Het is lamswol!

Ik zie niet hoe dat zou moeten schuren en wrijven. Integendeel zelfs! Ja zonder is beter maar is op aanraden van osteophaat en zadelmaker. Ga het even opzoeken anders voor dat je zegt dat ik me arme pony pijn doe. Als dat het enige is wat je kunt zeggen, reageer dan niet.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:58

Leuke pony! Zie nog wel erg veel spanning in haar rug, maar jij lijkt relaxed te zijn en rijden dus dat komt vast helemaal goed! Bontje was me ook nog niet eens opgevallen hihi. Mag ik vragen wat de reden is dat dit beter zou zijn? (Puur nieuwschierig)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 09:07

Het zou de druk beter verdelen. Er hoort eigenlijk helemaal geen dekje boven op natuurlijk. Dus de algemene functie van het bontje werkt niet op het dekje. Ik heb het daarom geprobeerd en het voelde wel prettiger!

Dankjewel :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:17

Klinkt logisch. Ik rijd ook tijdelijk met bontje omdat aan een kant mn kussens nodig opgevuld moeten worden. Mij is aangeraden om alleen met bontje, helemaal zonder verder dekje te rijden :j dat het zou schuren is echt onzin. Zon bontje heeft een functie.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 09:21

Ja precies! Zonder dekje is het beste. En ik zou inderdaad niet weten hoe een echt lamswollen bontje kan geen schuren. Het is super zacht. En daarbij heb ik een merrie die het echt wel laat merken als er iets niet goed zit ;) :D

Lisa_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:52

Wat een mooi paardje!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 10:07

Dankjewel :D

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:30

Goed lezen is blijkbaar een kunst. Want ik zeg niet dat het bontje schuurt! Ik zeg dat het dekje langs de rand van het bontje en daaronder schuurt/wrijft what ever. Nergens staat ook dat ik denk dat je je pony pijn doet....ik kan me alleen voorstellen dat het op deze manier niet fijn is voor je pony...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:37

Bij de galopfoto waar bij staat dat je op je billen moet zitten zit je pony in de verkeerde galop ;) Maar daarbij steun je ook wat op de teugels. Probeer te gaan zitten en mee te veren in je bovenlichaam, je heup moet onder je door de beweging meevoelen. Ga anders eens meetellen in de galop zodat je het ritme beter krijgt. Probeer ook rechtop te blijven zitten, op sommige fotos zit je wat naar links, en verder til je af en toe je handen teveel op en krijg je piano handjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:41

Knappe Geisha!

Wat betreft het bontje snap ik beide partijen. Aan de ene kant snap ik dat het bontje eronder ligt, onder het dekje, omdat je het dekje dan (lijkt mij) beter in de kamer van het zadel kan trekken, als je het bontje direct onder je zadel hebt liggen trekt het dekje weer strak op de rug gok ik zo.
Aan de andere kant snap ik lauran__ ook, want omdat het dekje langer is, is er continu een randje wat van een ophoging op het lichaam ligt, wat best oncomfortabel kan zijn voor het paard. Korter dekje kan dan wel het oplossen denk ik (ik heb nog steeds dat grijsroze dekje hier liggen muts!)

Het rijden ziet er steeds beter uit hoor kel :) Let er alleen wel op dat je je handen gelijk houdt, soms zie je wel een verschil, je rechterhand zit op het merendeel van de foto's lager dan de linkerhand. Ik persoonlijk zie daar de teugels dus iets gelijker, het is en blijft een puppypony die pas 3 maanden ohz loopt, dus het is fijn als ze d'r eigen balans nog een beetje kan zoeken en vinden :)

En inderdaad, zitten op je billen kel! :p Maar ze ziet er goed uit hoor, fijn om te zien dat ze eindelijk op d'r plekje staat, dat zie je wel aan d'r :)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:46

staat je (super mooie) paardje bij jezelf op stal of staat ze op pension? voor degene die zeggen dat het bontje schuurt dat is niet zo want mijn zadelmaker adviseerde ook het bontje onder het dekje doen. en het voelt ook beter aan. :j
nog veel succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:59

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.