Vorige week plaatste ik nog een topic in van mijn knappe merrie maar ik kon het niet laten nog een topic te maken. Rijtechnisch wil ik wel commentaar maar we zijn zoals de meesten van jullie weten na een slechte start op rijtechnisch gebied, opnieuw begonnen en het gaat super nu!
Werken aan balans - Paard moet scherper aan het been worden - paard moet leren haar buikspieren te gebruiken en over haar rug leren lopen - voorwaarts neerwaarts - ik moet mijn benen stil houden, contact blijven houden, op mijn billen zitten. Mijn doel voor de komende tijd is dat ze meer balans heeft, nageeflijk word en dat de achterhand sterker word. Ze is achter en op haar rug laag in bespiering dus daar doen wij voornamelijk oefeningen voor. Het aller belangrijkste is samen plezier hebben! Geisha word in juni pas 4 dus ik doe erg rustig aan. Ik vraag zeker niet te veel van haar en stop wanneer ze het goed doet. Kleine stapjes en alles op zijn tijd! Tips zijn meer dan welkom!
Geisha is nu een half jaar in mijn bezit en ik ben nu al super blij met waar we nu zijn. Na 2 verhuizingen in 6 maanden tijd staat geisha nu lekker in een hitactief stal in alle vrijheid die ze maar wilt. Zalig vinden we het. De chiropractor is nu al 2 keer geweest en door scheve bekken en weinig bespiering en kracht in de achterhand hebben wij de opdracht gekregen om daar in te gaan trainen dus balkjes draven it is!
Dit was de 1e keer ohz dus hou het lief. We doen ook veel dubbele longe trainingen en dat gaat ook super goed. Ik rij maximaal drie keer in de week. En alhoewel ze het echt super leuk vind en heerlijk ontspant tijdens het rijden houden we het hier voorlopig bij.
Geisha Khan
06-06-2010
1.49
3 maanden onder het zadel

instappen

En leuk dat ze het vond!

Knap paard

Voor me kijken

Momentopname

Galop gaat steeds beter

Haha geweldige foto vind ik

Op me billen leren zitten

arme pony kan me voorstellen dat het enorm gaat schuren en wrijven onder het dekje. Je dekje is veel langer en schuurt als het ware door de bewegingen langs je pony.
dat het zou schuren is echt onzin. Zon bontje heeft een functie.