Django en onze eerste les weer buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Django en onze eerste les weer buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 17:27

Ik plaats eigenlijk nooit wat op dit forum, maar ik was vandaag zo blij, heerlijk dat lenteweer!

Vandaag had ik weer les met mijn bijrijdpaard Django, die ik zo'n klein half jaartje rijd nu. Was voor de 1e keer weer in de buitenbak, dus hij was best fris, maar ik kreeg zijn aandacht aardig snel weer bij mij en heb een heerlijke les kunnen rijden. Helaas vloog Thea (krukje) om, dus mocht ik aan het eind alsnog zandhappen, maar ja :P

Django heeft voor dat ik hem ging rijden eigenlijk heel lang stil gestaan, minimaal een jaar, maar misschien nog wel langer. Qua bespiering enzo is het nog niet helemaal weer zoals het was, maar hij doet echt super zijn best en werkt heel goed mee, ondanks dat hij alles moeilijk vind. Galop is een groot struikelpunt en wil nog wel eens bokken met het aanspringen, gewoon omdat hij het moeilijk vind. Maar de laatste tijd gaat het echt super en bokt hij ook niet meer.

Commentaar op houding e.d. mag natuurlijk =) Oja, foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding

Heel moeilijk, maar hij doet het toch!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inkak momentje :P Op zo'n moment wordt hij zwaar en lui, haha.
Afbeelding

Afbeelding

Wat stelling naar binnen vragen
Afbeelding

Be nice *\o/*

Anoniem

Re: Django en onze eerste les weer buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:11

Ik heb een beetje het idee dat je je rug wat hol trekt en je bekken te ver naar voren duwt, vooral als je staat in de beugels. Daardoor lijkt het of je wat hangt in de teugels om je evenwicht te houden.
Verder vind ik m er nergens echt lekker doorheen, hij geeft wel na maar ontspant verder niet.
Gan m lekker uitschuiven en actief maken, zodra hij gaat hangen of met t hoofd omhoog komt, been en activeren, lekker losmaken in die bovenlijn.
Blijf zelf ook goed rechtop zitten, soms ga je wat naast je paard hangen om te kijken, ga voelen wat er onder je gebeurd :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:40

Ik heb een vrij holle rug, dus dat kan kloppen. Daarnaast heb ik een vergroeiing van mijn lendewervel aan mijn heupbeen, dus vandaar dat ik wat raar zit, hihi. Maar het is al heel wat beter dan in het begin, ik zit nu tenminste 'rechtop'. Verder is hij eigenlijk vrij licht op de teugels en draagt hij best veel zelf, dus misschien lijkt het beeld wat vertekend? Heb iig niet (altijd) het idee dat hij zwaar in de teugels hangt.

Maar klopt, hij is nog wel wat stijf en we zijn daar ook voornamelijk aan aan het werken. Qua ontspanning viel het vandaag inderdaad wat tegen, harde wind, eerste keer weer buiten rijden. Maar ondanks alles was hij goed te rijden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:42

Ah ik las t ook verkeerd, ik dacht bij die foto bij zwaar en lui dat je hangerig bedoelde :P
Succes met hem!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 11:01

Precies weet ik het niet. Maar er zit dacht ik wel Iets van een tuigpaard in. Zal het nog eens vragen :D

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:08

Ha! Django doet me een beetje denken aan een oud bijrijdpaard van mij. Kan nog wel eens een hele knapperd worden zodra die in vorm is.

Ik zie inderdaad een paard wat onderbespierd is en wat 'uit elkaar valt'. Eigenlijk laten alleen de eerste 3 foto's een paard zien wat een beetje bij elkaar gereden is. Wel vind ik het een prettig beeld geven in dei zin, dat je me een eerlijke ruiter lijkt; ik zie geen strijd op de foto's, die ontspanning komt vanzelf wel!

Misschien is het een een idee om veel balkjes te rijden? Zo traint hij ook beter zijn achterhand. :)

Veel succes en veel plezier met hem!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:18

Ziet er leuk uit! vind eigenlijks dat je helemaal niet zo gek zit! Probeer alleen geen bakkabouters te tellen! :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 21:52

RicardoOpa schreef:
Ha! Django doet me een beetje denken aan een oud bijrijdpaard van mij. Kan nog wel eens een hele knapperd worden zodra die in vorm is.

Ik zie inderdaad een paard wat onderbespierd is en wat 'uit elkaar valt'. Eigenlijk laten alleen de eerste 3 foto's een paard zien wat een beetje bij elkaar gereden is. Wel vind ik het een prettig beeld geven in dei zin, dat je me een eerlijke ruiter lijkt; ik zie geen strijd op de foto's, die ontspanning komt vanzelf wel!

Misschien is het een een idee om veel balkjes te rijden? Zo traint hij ook beter zijn achterhand. :)

Veel succes en veel plezier met hem!

Klopt, zeker op het eind valt hij wat meer uit elkaar, omdat hij het gewoon heel zwaar vind. Dat geeft ook niet, dat komt wel (weer) :D balkjes is wel een goede, daar wilde ik binnenkort ook mee beginnen. Hij heeft helaas wel artrose in zijn voorbenen, dus kan er niet teveel mee aan de slag. Maar het is echt een heel fijn paard, ook om mee te werken. Ondanks dat hij het lastig vind, blijft hij wel mee werken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 16:56

Verder niemand? Tips mogen, jullie zien ongetwijfeld meer dan mijzelf, omdat ik al erg blij ben met dit beeld en we elke week weer een sprong vooruit maken =)

BasBasBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:24

Wat lijkt hij groot zeg! Hoe hoog is hij? Ik heb het idee dat je je bekken wat meer moet kantelen, en ik mis wat stukjes hals strekken, dus lengte creeren. T kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen hoor haha

Verder ziet het er netjes en beheerst uit!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 23:17

BasBasBas schreef:
Wat lijkt hij groot zeg! Hoe hoog is hij? Ik heb het idee dat je je bekken wat meer moet kantelen, en ik mis wat stukjes hals strekken, dus lengte creeren. T kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen hoor haha

Verder ziet het er netjes en beheerst uit!

Daar zeg je wat.. Hij is zo groot als ik ben ongeveer, dus rond de 1.68
Bekken kantelen heb ik idd wat moeite mee. Deels door een vergroeiing, maar ook gewoon omdat ik er om moet denken.

Hals strekken staat niet op de foto, maar in ieder geval aan het eind proberen we altijd nog even hals te strekken. :D

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:33

Vindt het er netjes uit ziet! Leuk dier! Mijn tip is naar voren kijken en handen iets meer dragen (op sommige foto's ) :). Sucses!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:02

Klein tipje van mij! Probeer wanneer je (met name) in je beugels gaat staan, je onderbeen niet te ver naar achteren te gooien :)
wbt je holle rug; in mijn klassieke balletjaren heb ik hier doorgaans nogal wat tips voor meegekregen. oefeningen als op de grond gaan liggen met je knieen 90 graden en heel bewust je rug naar de grond drukken en ontspannen. Op een gegeven moment krijg je dan het gevoel van wanneer je rug recht is en wanneer niet, en kan je dat vrij makkelijk toe passen wanneer je op je paard zit! Heeft mij in ieder geval heel veel geholpen, haha.
Leuk paardje om te zien verder zeg, hele vriendelijke uitstraling! echt zo'n GVR uitstraling! (grote vriendelijke reus)