Bewegingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

Bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 14:36

Hoi beste bokkers!

Het is voordat ik mijn verzorgpaard kreeg een enorm lange tijd geleden dat ik heb gereden. Nu heb ik 2 keer gereden op haar, wat best goed ging! Het is een boulonnais, dus ze is erg breed, en alles rijd ietsje anders. Maar ik zit dus een beetje met de bewegingen, het lichtrijden, en het meebewegen in galop. Ik ben bang dat ik dit niet meer kan, en stel je voor de eigenaar vraagt of ik dit wil doen, ik het niet meer kan... -O-
Lichtrijden lukt nog wel, alleen af en toe gaat het nog iets mis, maar dat gaat al stukken beter.
Dus heb je nog tips over het 'meebewegen' en lichtrijden, plaats het hier alsjeblieft!

Verder weet ik opzich wel hoe je moet springen etc, maar alle rij-tips die je hebt voor mij, plaats het maar gewoon. Niet alleen lichtrijden etc, maar echt alles! :D

Alvast bedankt!

Renee_S

Re: Bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:28

Gewoon een keer lekker rustig draven en het ritme voelen. Als dat goed gaat en je het ritme weer hebt gewoon rustig gaan galloperen en vooral ontspannen ! Dan moet het allemaal goedkomen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:36

Vanuit hier is helaas niet te zien wat je doet, dus ook niet wat je verkeerd doet. Als je tips wilt, laat dan een filmpje maken tijdens het rijden, en plaats dat. Meerdere foto's kan ook als een filmpje niet lukt.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 15:42

@Angela: Dat zal ik binnenkort nog wel even doen ;)

Nino_2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:16

Je moet niet te streng zijn voor jezelf, je geeft aan dat je pas 2 keer op haar hebt gereden. Het is altijd even wennen wanneer je op een "ander" paard stapt, dus geef het wat tijd.
Probeer vooral zelf je lichaam/rug te ontspannen dat maakt het meestal al een stuk makkelijker om met de bewegingen van het paard mee te gaan.
Succes!

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:47

Sluit je ogen eens en voel hoe je paard beweegt.