donnerstral in de clinic bij bruno roderiques da silva

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjola

donnerstral in de clinic bij bruno roderiques da silva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:31

Hallo allemaal,

eindelijk weer een topic van Donnerstral en mij
na aanleiding van mijn vorige topic (zie onderschrift)
en de vragen voor filmjes
hierbij een topic met veel filmpjes (lees 5)
als je ze allemaal kijkt respect :D :D

wat ik veel lees hier op bokt over bruno vind ik zelf persoonlijk niet echt reeel maar om dat hier tegen te gaan
graag alleen opbouwende critique over mijn rijden en niet over de manier van lesgeven :o :o

even snel een paspoortje
Donnerstral is een donnerstern X Mistral merrie van 15 jaar oud
ze is in het verleden in de m2 uitgebracht en klaargemaakt voor de z1
en heeft thuis met gemak een M parcours gesprongen
nu staat ze bij ons op de manege als manege/ lease paard en ben ik haar ong 2 jaar geleden begonnen met leasen, na de eerste keer rijden gelijk een startkaart aan gevraagd ( ach waarom niet he ). nu zijn we l1 en gaan lekker door met rijden en ook maar een keer een clinic van bruno doen, onze doelen zijn lekker door te gaan en hopelijk voor het nieuwe indoor seizoen l2 te mogen starten en waar ik vooral tegen aanloop is mijn handen en mijn houding (mijn handen het is voor mij heel moeilijk om mijn handen stil te houden en daardoor hou ik ze wat lager zodat ik een soort van checkpoint heb zodat ik ze stil houd en mijn houding ik moet echt leren zoals bruno het zegt: Be proud of your horse. dus lekker recht op )

ik hoop dat jullie het leuk vinden
dag een eerst even voor rijden en daarna met bruno aan de slag

dag twee verder waar we gebleven waren

dag drie en nog weer verder met hulp van bruno

en na tijd nog even een proefje geoefend l1 proef 7

ik hoop dat mijn openingspost nu wel aan de richtlijnen voldoet
en dat jullie het leuk vinden om mij te helpen met tips en truuks

Juliette61

Re: donnerstral in de clinic bij bruno roderiques da silva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:26

Ik vind dat je netjes rijd!
Leuk paard ook!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:35

Sorry maar voor filmpjes van 40 min heb ik geen tijd.
Kan je niks inkorten waar je specifiek advies op wil? Ik vermoed dat de lengte ook de reden is dat er geen reacties komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:39

Ziet er goed uit, lijkt alsof hij je goed kunt helpen. Wel vind ik L1 misschien nog wat hoog gegrepen voor je :) Ik zou nog lekker in de B blijven rijden. Je houding is nog erg onrustig, ik hoor Bruno ook steeds doorgaan over je houding. Met lichtrijden neem je je handen mee omhoog waardoor je erg onrustig bent in je handen. Je rijd wel erg vriendelijk, en je bent op de goede weg!! Succes samen!

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:49

Je mag je benen iets stiller houden je neigt om wat meer alle kanten op te gaan met je lichaam, ook je handen mogen op een plek blijven liggen niet alleen in draf maar ook tijdens het stappen gaan ze erg mee met de beweging van je paard. Dat is heel goed maar ik heb soms het idee dat het meer dan nodig is :)

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:59

Ik vind het er goed uitzien, je zou je handen misschien iets stiller bij elkaar mogen houden en evt wat hoger. Hij loopt lekker ontspannen, gaat vast helemaal goedkomen in het L1!