Stormachtige B proeven van San Royaal (Spielberg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyLady

Stormachtige B proeven van San Royaal (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 15:37

Afgelopen weekend voor de tweede keer met San op wedstrijd geweest. San Royaal is een 6 jarige ruin van ongeveer 1.80m. Hij heeft geen fijne start gehad. Mankeerde wat aan zijn keel, wat uit een voorgaande operatie ontstaan is. Hiervoor is hij in september opnieuw geopereerd en we hebben het rijden rond november weer opgepakt. Zijn keel blijft zijn zwakke plek. Ook tijdens deze wedstrijd bleek dat. Hij had kuilgras gekregen op de trailer en de kwaliteit daarvan is momenteel niet zo geweldig, kort. Hier had hij tijdens het losrijden last van en ook tijdens de tweede proef zie je hem af en toe een kuch geven of ineens diep lopen, dit doet hij vanwege zijn keel. Als het kuil straks beter is, merk ik niks meer aan hem gelukkig, ben heel blij dat we hem nog een kans hebben gegeven. De dierenarts die hem in eerste instantie bekeken heeft gaf namelijk gelijk aan dat er niks meer aan te doen was, en dat hij beter kon hemelen. Dankzij een second opion en een nieuwe operatie is dit gelukkig van de baan!

Het niveau wat we gereden hebben is dus B. We werden 1e en 2e met 187 en 186 punten. Het commentaar wat het meest naar voren kwam was dat het geheel actiever moet en dat hij meer bergop moet galopperen. Zelf ben ik me daar bewust van en neem dat in de training mee. Toch liep hij voor mijn gevoel actief genoeg, maar dat voelt dus blijkbaar anders dan hoe het eruit ziet :+

Ik ben benieuwd wat jullie van de proeven vinden!

Proef B3

Proef B4
(Het stormde erg dus het geluid wat je hoort zijn de dakplaten die klapperen!)

drenterxx

Re: Stormachtige B proeven van San Royaal (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:02

Netjes gereden! Ik vind dat je wel je tenen ietsje meer naar binnen kunt draaien ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:34

Ziet er netjes, ontspannend en zeer vriendelijk uit! En paard ziet er lekker los uit, ondanks dat hij aardig aan de maat is! Netjes :)

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:20

Ziet er echt super uit! Fijn om naar te kijken zeg, en wat is hij braaf ondanks dat geluid de hele tijd.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:54

Ziet er netjes en ontspannen uit :) Alleen wat mij opviel en wat dus ook al genoemd is in de reacties: Je tenen :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:13

Ziet er heel netjes uit!
Ik vind wel dat je erg weinig verschil laat zien bij de middendraf, dat mag echt veeeeel meer!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:10

Ja mijn tenen :') Ik ben me daar helemaal niet bewust van, dus om het dan zo terug te zien is wel goed. Zeker een punt waar ik op moet gaan letten!

En klopt, hij duikt in middendraf teveel op de voorhand en ik val dan wat voorover waardoor hij tactfouten maakt. En daardoor hou ik hem teveel bij me en zie je geen verschil. Dus dat is ook een puntje van aandacht, maar mist hij ook nog balans.

Vinden jullie ook dat hij niet actief genoeg loopt?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:19

Ziet er goed uit! :) Leuk paard heb je.

Je hebt een hele makkelijke zit (zo ziet het eruit) :D . Probeer je handen stil te houden, je lijkt wat streng/ruw in je handen.
In de galop duikt ie wat en loopt ie soms wat over zijn tempo.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:02

Ik vind het er heel netjes en ontspannen uitzien. Had hogere punten verwacht. Waar had je onvoldoendes voor verder?

Middendraf mag veel meer inderdaad en tweede proef lijkt hij wat trager en iets hangerig te worden, maar heel veel meer mindere punten zag ik niet.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 18:33

Allereerst bedankt voor de leuke reacties!

Citaat:
Je hebt een hele makkelijke zit (zo ziet het eruit) :D . Probeer je handen stil te houden, je lijkt wat streng/ruw in je handen.

Klopt, mijn handen leiden soms hun eigen leven. Aan de andere kant had hij wel last van zijn keel en dan is hij wat onrustig in de aanleuning, wat je terugziet in mijn handen. Daarnaast is het wel een vrachtwagen van 1.80 waarbij ik soms wat meer door moet komen :o Maar wel een punt om aan te werken, de hulpen moeten fijner.

Citaat:

Ik heb 3 keer een 5. 2 keer voor de impuls en 1 keer voor een overgang naar draf, dat hij te diep liep, maar daar moest hij net hoesten.

Voor de rest héél veel 6en en wat 7ens. Echt een 6-jes jury.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:40

Netjes hoor !!! Het paard loopt idd wat te veel op de voorhand ! Kijk of je het paard van achter wat sneller en sterker van achter wordt zodat deze meer de berg op kan lopen !!! Het is de klasse b dus je hoeft nog geen absolute oprichting Maar het paard komt makkelijk wat achter de loodlijn In de klasse B hoef je ook geen verzameling te laten zien dus het basis tempo zou idd wat actiever mogen

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:00

Heel netjes, ziet eer mooi ontspannen uit ik vind dat zijn achterhand net een klein tikje actiever mag dat van de tenen is al gezegd dus ik heb er verder niks op aantemerken :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:18

Ziet er vriendelijk uit, misschien een optie om ipv kuil lang stengelig hooi te voeren. en anders het eventueel nat te maken/weken. kan prettiger zijn voor zijn keel? omdat je zegt dat het kuil kort is..

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 21:45

Hij krijgt nu inderdaad nat hooi. Maar de dierenarts heeft hem liever op kuil, omdat daar over het algemeen minder stof in zit en nat hooi is minder voedzaam. Stengelig hooi kan zijn keel juist meer irriteren, kuil is zachter. Maar omdat het hooi zo kort en veel droge sprietjes bevatte hoestte hij er erg van, dat is nu weer over gelukkig.

Ik geef nu wel lucerne bij en Horse Dinner, een soort voordrooggras wat verpakt is in kleine balen, echt super kwaliteit en hij is er helemaal dol op. O, en nog zo'n PAVO koek per dag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:55

Braaf paard! Ik vind het een keurige proef (alleen het eerste filmpje gekeken), netjes gereden. Voor de B vind ik het al helemaal prima. Ik ben geen jury, maar van mij hoef je in de B helemaal niet meer spectaculair/bergop/in de oprichting. Je tenen storen me ook niet. :P Hij komt soms wat diep komt in een overgang en de middendraf zou iets meer mogen, maar niets wereldschokkends. Gewoon lekker zo doorrijden! Oja, en gefeliciteerd met je punten en prijzen. :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:23

Ik ben het met _Lorette_ eens!
Het is nog maar B. Ik vind het een fijne, nette proef om naar te kijken. Hij loopt fijn los door z'n lichaam (zeker voor eentje van 1.80) en al best fijn gesloten. Meer oprichting/bergop enz. kun en mag je ook nog niet vragen vind/denk ik en lijkt mij ook nog helemaal niet nodig. Galop vind ik netjes, tuurlijk moet het meer bergop, maar dat komt vanzelf met veel schakelen! Tempo vind ik ook goed, impuls mag wel wat meer, maar zeker niet onvoldoende. Middendraf moet meer en halsstrekken moet ook meer. Verder zie ik niet direct schokkende dingen. Succes verder met dit leuke dier! Gefeliciteerd met je punten en prijzen trouwens! :)

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:51

Ik vind de punten echt veel te zuinig! Ik zie een paard wat constant is in de aanleuning, met een constant tempo loopt en een amazone die keurig op dr paard zit! Inderdaad, paard zou wat actiever mogen van achter en meer bergop, maar het is B!. Gewoon zo doorgaan en de volgende keer scoor jij wel 200 punten met zo'n proef!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:14