2e dressuur wedtrijd met Magic Valentine (grote Hackney)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiiRowiej

2e dressuur wedtrijd met Magic Valentine (grote Hackney)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:07

Hoi allemaal,

na mijn topic van vorige week:
eerste B wedstrijd met grote Hackney

ben ik toch wel heel erg benieuwd wat jullie vinden van onze proef van deze week, ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat we onze eerste winstpunt binnen hebben gehaald ,181 punten hadden we voor de proef in het filmpje :D

naar mijn idee ging het toch al weer een stukje beter als vorige week, er zit nog wel veel spanning in maar ik heb geprobeerd te luisteren naar al het advies dat ik hier op bokt heb gekregen en natuurlijk dat van de mensen om mij heen en mijn instructrice.
daar bedoel ik mee dat ik heb geprobeerd meer los te laten en Magic meer te begeleiden in plaats van in de weg te zitten. ik 'durfde' meer te rijden dit keer.

dit keer zaten de bak kabouters rechts voor in de hoek... dus daar gaat het een paar keer mis.

ondanks de spanning vind ik zelf dat er toch ook mooie stukjes ontspanning in zitten dit keer in tegenstelling tot vorige week.

voor de mensen die mijn vorige topic niet hebben gezien nog even Magic's paspoortje:
Naam: Magic Valentine (ster merrie)
Ras: Hackney (grote maat)
schoft: 160cm
Geslacht: Merrie
Leeftijd: volgende week 8 jaar
vader: Rayo
moeder: Magic incredible girl

de Video is gemaakt vanuit een kantine dus helaas is de proef niet te horen, het gaat om proef 4 klasse B.

ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. voor mijn gevoel ging het dus al iets beter als de vorige keer, het teken dat het vooruitgang in zit en dus des te meer reden om door te gaan :D

ingridxxs

Re: 2e dressuur wedtrijd met Magic Valentine (grote Hackney)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:05

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik zie sowieso vergeleken bij het vorige filmpje veel meer rust. Alleen rijd je inderdaad veel op het verkeerde been maar dat wist je al. Ik vind jullie leuk samen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:41

Ik zie zeker verbetering! Probeer alleen echt om wat meer lengte in de hals te rijden. Zoals je de volte B-E-B halsstrekken inzet ziet het er meteen veel ontspannender uit, je paard laat meteen de rug los en ontspant. Heb soms het idee (maar kan het niet heel goed zien) dat je wat teveel aan de voorkant zit. Je paard is heel onrustig in de aanleuning. Probeer echt wat meer los te laten zoals op de volte halsstrekken. Dat geeft echt een prachtig beeld!
Je paard heeft echt hele mooie gangen, vooral de draf vind ik erg mooi :j
En tja die bakkabouters altijd.. Kwestie van ervaring en oefenen, dan wordt het vast minder!
Heel veel succes samen! :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:55

Er is al zoveel meer rust te zien dan op het vorige filmpje.
Wilde hetzelfde zeggen als hierboven. Als je idd naar het halsstrekken kijkt zie je ook dat gelijk de ontspanning komt, een fijn beeld geeft dat. Probeer met dat gevoel je proefje te rijden, ze hoeft nog niet helemaal bovenin te lopen, lekker ontspannen en lengte in de hals is vooral belangrijk. Probeer wat meer tijd te nemen je figuren te rijden, een goede voorbereiding is het halve werk, dat zijn zeker punten waard, maar dat komt allemaal vanzelf.
Ik zou zeggen, ga zo door dan kom je een heel eind :)

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 00:08

thanks allemaal, en inderdaad ik zie ook dat ze bij het hals strekken echt ontspant. de reden dat ik niet de hele tijd zo rij komt denk ik door het idee dat ik dan het gevoel heb dat ik niet zo veel meer te zeggen heb. dit zal wel tussen mijn oren zitten ;) maar even om een beeld te geven wat ik voel als ik op het paard zit. ik wil heel erg graag de controle houden en van wat ik van jullie allemaal lees wil ik dat eigenlijk te veel.

bedankt, we gaan weer hard aan het werk en op naar de volgende wedstrijd.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:34

Ik zie inderdaad ook al een hele verbetering met je vorige wedstrijd.
Ik ga mee met het commentaar van degenen boven mij. Ook op mij komt het over alsof jij te veel met je hand wilt doen. Probeer je paard jouw hand op te laten zoeken. Dat zie je haar al doen bij het halsstrekken, juist als jij dus je handen meer ontspant.
Verder valt het me op, dat je je figuren nog veel netter kunt afwerken. Netjes op de letter rijden, en dus ook bij de letter beginnen in plaats van een stukje na de letter, voltes mooi rond, lijnen die recht moeten zijn, ook recht rijden en niet slingerend ;) (lichtrijden op het goede been was al genoemd, maar viel mij ook direct op)
Maar, al met al, al een stuk fijner beeld dan de vorige proeven! Dus, ga vooral zo door!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:26

Dat is inderdaad al een hele verbetering! +:)+

Het is overigens niet makkelijk om dat knopje bij jezelf om te zetten, voor je gevoel heb je meer controle wanneer je aan de voorkant gaat lopen inwerken en verlies je alle controle wanneer je dat los laat, helemaal omdat je dan alles kwijt bent zodra het paard met het hoofd omhoog beweegt (wanneer er bakkabouters zijn te zien bv.)

Let er wel op dat als je eraan gaat werken om die voorkant wat los te laten dat je de teugels zelf niet te los laat. Beter de teugels iets korter en zelf een fijne lichte hand aanbieden en zodra zij ontspant kun jij je hand naar voren bewegen om haar de ruimte te geven (draag ze dus netjes voor je). Zodra ze dan ineens wat ziet (bakkabouters :P ), heb jij nog ruimte om je hand wat terug te bewegen zodat je alsnog contact en dus controle behoud zonder dan alles kwijt te zijn. ;)

Heel veel succes nog met de verdere wedstrijden! Enne gefeliciteerd al met jullie eerste winstpunt!! *\o/*

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:23

dank jullie wel :) dit zijn echt commentaren waar ik een hoop aan heb. veel oefenen en lekker door blijven rijden, dat gaat zeker goed komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:44

Daar hebben we de knappe hackney weer! <3
Je ziet echt al weer een verbetering. Knap hoor! Hoe meer km's, hoe fijner hrt zal gaan! Ga zo voort! Wanneer moet je weer? Van harte met je winst!

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 14:08

@share, bedankt kilometers gaan we zeker maken. de volgende wedstrijd staat nog niet gepland maar ik ben van plan om er iedere maand 2 te rijden, das een richtlijn zeg maar..

dat filmpje van thuis houden jullie nog steeds te goed ;)

Beaminde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:01

Goh inderdaad alweer verbetering! Aangezien ik zelf ook een Tuigpaard rijd, is het lastig om deze paarden de hals te laten strekken. Het zijn paarden die heel snel (ook bij jou) hun rug willen wegdrukken, daarom raad ik aan om het 'voorwaarts neerwaarts' principe te gebruiken in je trainingen, het paard moet uiteindelijk toch over de rug gaan lopen en los worden in zijn spieren in zijn rug. Zelf gebruik ik dit nu ook in mijn trainingen en dat gaat heel erg goed! Mijn paard heeft een gevoelige rug en zodra en een periode is geweest met veel spanning heeft ze daar dus weer last van. Veel overgangen rijden zodat hij ook zijn bekken wat meer gaat kantelen, hij zet zich anders erg vast. In de galop dus erg veel veruimen op de lange zijdes en vooraal veel oefeningen gaan rijden met lage hals!

Verder ziet het er super uit!! Alleen wil ik je wel graag tips geven over wat ik met haar heb meegemaakt zeg maar :) succes ik blijf je volgen!

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:54

Het ziet er goed uit, soms wat te veel spanning maar dat geef je zelf al aan. Bij het halsstrekken ontspant hij inderdaad beter. Misschien helpt het om tijdens het warm rijden lang en laag te beginnen? :)

salami_worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:12

jullie zijn goed verbeterd!
ik vind alleen nog steeds dat ie wat onrustig is in zijn hoofd, dat is een aandachtspuntje

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 15:16

@salami_worst klopt, dit is thuis ook nog een aandachtspuntje.. ik denk dat het voornamelijk komt omdat ik zelf nog heel onrustig ben in mijn hand. ik probeer te ontspannen maar om de momenten dat ik het 'spannend vind' zet ik toch mijn handen vast en daar word ze onrustig van (begrijpelijk). hard op oevenen dus en vooral ontspannen!!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:29

Het ziet er al rustiger uit! Gefeliciteerd met de winstpunt :)
Tja, kwestie van kilometers maken hoor. Komt vanzelf, het vertrouwen in elkaar zal er ongetwijfeld zijn maar op een onbekend terrein word dat toch op de proef gesteld van hoe gaan we het doen? In de loop van je wedstrijden zal je paard ook begrijpen van oké, het komt goed want ze zegt wel wat ik moet doen!

Hoe voelde hij in de inrijbak ?
Vind dat je de bakkabouters toch mooi hebt opgelost (al rijdend) knap hoor.

Wat de andere bokkers ook al zeggen, denk aan je handen. Probeer zelf rust te bieden met de handen en laat dat paard maar lopen want dat kan hij wel!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:12

Zo gaat al een stuk beter,
was eigelijk een stiekeme meelezer, maar wauw vind het echt al stuk beter.
heb ook 1 tip die bij mij altijd helpt, zo ook bij me 3 jarige.
voordat je erop gaat zitten en in dit geval voordat je de ring in rijd moet je denken ik ga vandaag lekker rijden, en dan gaat het bij mij altijd iets beter, voor de rest inderdaad veel kilometers maken, ik vind dat ze ook wel iets beter op been mag, Verder echt heel goed hoor!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:51

Dit ziet er echt al veel beter uit dan je vorige proef. Je hebt hard gewerkt zo te zien. Ik vind er al meer rust in zitten, maar de spanning is nog niet geheel weg. Inderdaad als je gaat halsstrekken, laat hij helemaal los. Dit is misschien toch een teken dat jij hierbij pas echt loslaat (en hij dus ook!) en er niet van voren aan zit. Je overgangen mogen van mij nog iets vloeiender, maar voor de rest zitten jullie in een stijgende lijn. Succes! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:15

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.