Leasepony Virgin @ Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lexuum

Leasepony Virgin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:01

Haaii, dit is mijn lease pony Virgin. Ik les 3x per week met haar, 2x dressuur en 1x springles.
In het kort:
Naam| Virgin
Leeftijd| 16
Ras| onbekend, weet alleen dat ze 3 kwart volbloed is
Discipline: Dressuur en springen.

Ik zou graag tips willen op mijn houding maar ook op de houding van mijn pony.
Hou het vriendelijk :j

Draven
Afbeelding

Kruisje
Afbeelding

Ander kruisje:
Afbeelding

Stijltje:
Afbeelding

zweven:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken xx <3

liliekska

Re: Leasepony Virgin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:05

het lijkt alsof je voeten heel ver in de beugels schieten, vooral op de laatste foto zie je dit goed, missvhien kan je daar wat meer op letten, terwijl op de eerste foto je voeten heel netjes zitten, dit kan komen door een beetje lange beugels, die met dressuur prima zitten misschien volgende keer eens 1 gaatje korter proberen?

Lexuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:10

@Liliekska.
Dankjewel voor de tip.
Op die laatste foto viel het me inderdaad ook enorm op want daar zie je het erg duidelijk haha.
Ik zal eraan werken en ook me beugels korter maken ^^

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:11

idd, je voeten glijden ver in de stijgbeugels, dus beter je hakken uit drukken.
verder wel een mooie houding.
ik vind het wat lastig om je paard te beoordelen aangezien je weinig foto's hebt

op de 1e foto heb je teveel druk op de teugels, op de andere foto's heb je mooie ontspannen schouders en armen. Ik denk dat je niet zo veel springt ofwel?

misschien een keer kijken naar een springzadel? ik denk dat daarvan je onderlichaam veel van gaat verbeteren. verder ziet het er goed uit hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:12

Je moet je beugels gewoon 10 gaten korter doen :)) Ze zitten veel te lang, dan kun je nooit voldoende druk houden op je beugels :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:16

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.