handen stil houden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JANNAXO

handen stil houden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:51

tijdens het rijden kan ik mijn handen niet stilhouden, iemand tips hoe dat wel gaat of hoe ik dit kan gaan oefenen?
xxxxxx

rapunzelx

Re: handen stil houden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:59

Heb je les? Anders zou je de instructeur kunnen vragen om er op te letten.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:03

een zweepje in beide handen vasthouden. of een stokje,
dan zijn je beide handen met elkaar verbonden en verneem je beter als je ze beweegd.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:08

Als je een braaf paard hebt: teugels niet normaal doen maar voor de borst van het paard langs (hoop dat je snapt wat ik bedoel). Dan merk je het meteen als je handen bewegen, heb ik 1x 15min gedaan en heb er echt veel stillere handen van gekregen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:16

Je handen hoog houden en in een boogje dan telkens weer erop letten dat je ze daar stil houdt, maar ga wel mee met de beweging van het hoofd.

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:57

Houd je ellebogen aan je lichaam. Vaak blijven je handen dan ook beter op de plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:10

Schouders ontspannen, bovenarmen los, onderarmen dragen. Maar vooral je schouders laten vallen, en je niet focussen op je handen krampachtig stil houden, want daar krijg je een heel naar handje van voor je paard. Focus je op : los..... luchtig, zen.... alsof je champagneglazen draagt.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:59

JANNAXO schreef:
tijdens het rijden kan ik mijn handen niet stilhouden, iemand tips hoe dat wel gaat of hoe ik dit kan gaan oefenen?
xxxxxx

Dit probleem heb ik ongeveer een half jaar geleden gehad. toen paar lessen geprobeerd meteen stokje te rijden. maar ging daar helaas alleen maar verkrampt van zitten.
Toen gaf mijn instructeur de tip om de lusjes van je dekje(die je normaal aan de singelstoot doet) aan je pink te doen. zo kun je de handen iets bewegen als het moet. maar niet mee naar boven nemen of te veel wiebelen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:03

Sanne1994_ schreef:
Als je een braaf paard hebt: teugels niet normaal doen maar voor de borst van het paard langs (hoop dat je snapt wat ik bedoel). Dan merk je het meteen als je handen bewegen, heb ik 1x 15min gedaan en heb er echt veel stillere handen van gekregen!

ik snap het niet, heb je misschien een foto?

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:10

Als je je handen niet stil kunt houden is dat vaak het gevolg van losgelatenheid en ontspanning in je eigen lichaam. Misschien hou je ergens nog te veel vast. Hierdoor kunnen je zitgedeelte en je bovenlichaam niet onafhankelijk van elkaar bewegen, en dat moet wel. Je bovenlichaam (waar je armen en dus ook je handen) aan vast zitten, moet stil zijn. Daaronder, je zit, je heupen en zo, die moeten mee bewegen met het paard. Een onafhankelijke zit.

Ergens verstrak je dus nog te veel.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:23

Nu komt de grap: je handen moeten niet stil blijven. Je handen moeten het hoofd van het paard volgen. En dat hoofd beweegt. Dus je handen moeten ook bewegen.
Je schouders, ellebogen en polsen fungeren als een veer, waardoor er altijd contact blijft maar er geen druk op de teugels komt te staan.

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:44

Je kan je handen tijdens het rijden allebei eens heel ver openen dan voel je meteen wanneer 1 van je handen te veel beweegt.