Misschien voltige? Of een paard waar je je angst mee kan verhelpen? Een dood braaf goeie zak ponytje?
Doe je veel met hem vanaf de grond qua ontspanning? Lekker samen zitten, wandelen, kroelen? En zo weer langzaam opbouwen?
Anoniem
Geplaatst: 17-02-14 01:39
Hoi Bedankt voor je reactie,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-14 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 17-02-14 01:44
Ja snap ik! Ik heb door een langdurige ziekte al 3 jaar niet meer kunnen rijden. Heb in die tijd ook een eigen veulen gekocht. Vond stappen ook zo saai. Maar nu vind ik het super. Ik ga met hem wandelen op de baan om hem te laten wennen aan het verkeer enzo. Roep dan eens Jjjjjjjja en begin zo hard te lopen als ik kan om dan ineens alle remmen toe te gooien en ooooww te roepen. Vinden we beiden super leuk om te doen! Of over plassen springen! hij is niet gek van water en ik spring er over en dan springt ie met z'n 4 benen tegelijk over de plas. Dan lach ik me echt een breuk! Of om het eerst naar de overkant van de weide of piste lopen? Dat vind mijn paard ook super! Nooit gedacht dat ik het rijden op die manier niet zou missen :p
Jewel dat doet hij wel, maar mocht hij een beetje kijkerig zijn nou dan heeft hij aan mij niet zoveel op dit moment. Het zit bij mij ook in periodes soms gaat het goed. we zitten in een wat mindere maar wel opbouwende periode zeg maar. Heb net lekker gereden met hem met weinig angst. Ik wil er gewoon vanaf omdat het mij en mijn paard belemmert!
www.angstenpaard.nl deze is ook goed. Daar haal je heel veel tips af en wat geprobeerd is door verschillende ruiters. Heeft mij wat dingen laten ondernemen waardoor ik nu weer met plezier in het zadel zit!
ik heb dit niet zo lang geleden ook gehad, maar als je echt wil paardrijden lukt je dat ook begin op een rustig paardje in eventueel een prive les mij heeft dit heel erg geholpen! ik hoop dat je snel over je angst heen komt