Ik rijd nu een paar jaartjes op een (bijna) 10jarige pony. Het is een ruin, kruising: Konik x Onbekend, 1 ding is zeker: hij is ontzettend sterk, en dringt graag zijn eigen zin door.
Hij is nu zo ver dat hij zich heel makkelijk aan mij overgeeft, hij is vrij goed aan het been, en ook tempowisselingen en overgangen doet hij goed. Wel heb ik er heel erg lang naar toe moeten werken dat hij ook maar een beetje ontspannen loopt. Hij loopt nu goed ontspannen, maar zodra ik heb een beetje druk geef in de mond, probeert hij eronder uit te komen.
Even voor de duidelijkheid: Paard heeft geen last v/d mond o.i.d., daar lees ik dan ook niet graag reacties over, want daar heb ik niets aan.
Hij hoeft van mij absoluut niet rond en perfect nagevelijk te lopen, maar ik wil heel graag, dat, ook als ik een beetje druk geef voor bepaalde oefeningen, hij ontspannen blijft en niet probeert te vluchten. Hij doet zijn hoofdje omhoog, en houd m daar het liefst. Dit is meer omdat het zijn natuurlijke houding is, als je hem ziet staan kun je ook zien dat hij zijn lichaamsbouw gewoon niet mee heeft. Hij heeft een vrij korte maar dikke hals, en écht nagevelijk lopen zit er voor hem gewoon niet in.
Ik hoop dat iemand de tip heeft voor mij om hem gewoon in een constante en goede aanleuning kan laten lopen.
Heeft iemand tips?
Ik zet er bewust geen foto's neer, omdat ik weet dat ik daar alleen maar commentaar op krijg, pony loopt niet nagevelijk etc. etc.
Hopen dat iemand een gouden tip heeft!
Alvast bedankt
Ik waardeer jullie hulp!