Haflinger Nieva de Nord @training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loontjjeee

Haflinger Nieva de Nord @training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:35

Hoi allemaal,

Sinds 1,5 maand zijn nieva en ik weer aan het lessen! Nieva is een haflinger ruin van 6 jaar. We zijn in die 1,5 maand al erg vooruit gegaan. Het is nog lang niet helemaal voor elkaar, maar we zijn op de goede weg. Hij heeft nog moeite met de rechter galop, die wil hij nog wel is in tweeën springen. Rechtsom is over het algemeen ook zijn moeilijke kant.

Tips en verbeterpunten zijn welkom!

Mona81

Re: Nieva de nord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:44

Misschien zie ik het verkeerd, maar ik vind je erg strak in je handen, het lijkt meer op in de krul trekken dan ontspannen aanleuning. Je pony protesteert ook regelmatig, het zwiepen van zn staart.

Als je met met meer ontspanning kunt rijden, dan kun je m vast mooi aan het lopen krijgen, ik vind het er nu zo gedwongen uitzien. Je hebt wel echt een mooi paardje onder je kont!

esmeerodrigo

Re: Haflinger Nieva de Nord @training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:50

ik denk ook precies hetzelfde, het ziet er allemaal nogal strak en gespannen uit, ook viel me op dat je wat naar binnen leunt, rechtop blijven zitten! :)

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:56

Ik heb niet heel veel in mijn handen! Het is al beter dan in het begin, toen had ik niks in mijn handen en liep hij achter de teugel. Hij is nog niet sterk genoeg kwa bespiering en heeft er moeite mee om om constant zo te lopen dus af en toe wil hij er uit.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:03

@esmeehh: klopt ik zit soms scheef en houd mijn hoofd ook vaak scheef, is vooral links om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:34

Toch zou ik dan meer lengte willen zien want je pony loopt teugelkreupel. Dat zie je in de eerste diagonaal, hij loopt daar eerst op linksvoor teugelkreupel en als je van hand veranderd gebeurd dat ineens op het andere been. Dan betekend toch dat hij ergens vast houd en ergens tegenaan loopt maar dat kan ook komen doordat je zo scheef zit.
Dus meer lengte aan de voorkant en naar de hand toe gaan rijden.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:35

Leuk paardje! Let erop dat je niet te veel stelling aanneemt in de voltes. Hij buigt niet in zn lijf (zwaait) uit. Ik vind hem in sommige stukjes van het filmpje wat onregelmatig lopen...
Qua nageeflijkheid ziet het er inderdaad wat gespannen uit. Misschien wat oefenen met zn hoofd op verschillende hoogtes instellen, dan weer wat lager, dan weer wat hoger. Stelling links, stelling rechts; ook op de volte.... Succes!!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:58

@ joolien: dat klopt hij houd ook soms op een kant vast. We zijn ook veel bezig met om hem tussen twee teugels te rijden. En scheef zit ik indd ook.. vooral links om. Daar werken we ook aan!

@evelien: bedankt voor de tips.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:15

Joolien schreef:
Toch zou ik dan meer lengte willen zien want je pony loopt teugelkreupel. Dat zie je in de eerste diagonaal, hij loopt daar eerst op linksvoor teugelkreupel en als je van hand veranderd gebeurd dat ineens op het andere been. Dan betekend toch dat hij ergens vast houd en ergens tegenaan loopt maar dat kan ook komen doordat je zo scheef zit.
Dus meer lengte aan de voorkant en naar de hand toe gaan rijden.

Dit viel mij inderdaad ook op.

Vindt je pony ook aardig kort in zijn gangen. Nu weet ik niet of de pony gewoon geen ruimere gang heeft, kan natuuurlijk, of dat het aan de onregelmatigheid ligt.

Wel leuk dier om te zien trouwens!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:21

Het onregelmatige zie ik er inderdaad ook in terug, het ziet er voor mij zo vanaf het filmpje geforceerd en vrij strak uit.. Ik zou meer ontspanning willen zien, de bovenhals loslaten, dier staat vreselijk gespannen in de kaak lijn..

Ruimte, achterhand activeren, schakelen, schijnovergangen, spieren kweken en motor kweken dan pas meer verzameling durven vragen. Lang en laag lijkt me voor nu fijn om mee te beginnen, en dan niet slof slof op de voorhand natuurlijk.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:20

Wat een leuke haf!
Wat mij opviel was idd de "strakke" teugels (ik deed dat ook eerst en m'n instructrice heeft men teugels los gooit, en zei oke, rijd maar zonder! Dan merk je pas of je wel of niks in je handen hebt!)
Wat een goeie oefening is voor je is alleen rijden met je buiten hand op 4kantjes. En sturen met je benen/zit. Want ik zie je vooral sturen met je binnenhand,daar begin je al ruim voor de bocht mee.

Verder netjes hoor, persoonlijk vind ik dat aan de teugel lopen van uit ontspanning komt/moet. En daar heb je ook vele oefeningen voor eerst lang en laag rijden met de neus na de grond daarna langzaam op pakken :) hopelijk snap je wat ik bedoel !!
Heel veel succes met het oefenen!!! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:11

Los laten van voor, actief houden en benen eraan, ik zie ze vaak los van je paard en met bijdrijven er ineens aan.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:33

Hey Ilona, het gaat steeds wat beter. Fijn dat je weer plezier hebt in het paardrijden. Dat is toch het belangrijkste! Gewoon blijven lessen en steeds weer werken naar ontspanning dan komt het helemaal goed. Jullie hebben de belangrijkste punten al in de gaten en werken daar ook aan. Ik weet dat je heel netjes kan zitten, dus als het ritme er weer gaat komen, komt dat ook weer terug.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:12

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)