Wat vinden jullie van mijn houding? tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Wat vinden jullie van mijn houding? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:37

ik weet niet of het hier hoort maargoed.
Ik wil graag aan mijn houding gaan werken omdat ik weet dat het altijd beter kan.
Ik heb verschillende paarden gereden en daar ook wat foto's van.

Afbeelding

beugels hadden langer gemogen
Afbeelding

Afbeelding

RSJami

Re: Wat vinden jullie van mijn houding? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:39

Ik vind dat je vrij 'geforceerd' zit. Probeer eens iets meer te ontspannen

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:41

Heb ik dat of ligt die balk aan de verkeerde kant? :P
Verder niet echt tips sorry, alhoewel, het lijkt of je tenen wat uitsteken op de tweede en derde foto.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:41

Inderdaad, wat je zelf al zegt, op de tweede foto lijken de beugels wat kort. Op de eerste foto mag je iets rechter op gaan zitten, alleen ik denk dat het net een momentopname was

JessiicaaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:46

Ik heb geen verstand van de juiste houding bij het springen, dus ik beperk het tot de eerste twee foto's :)

Allereerst vind dat je een actieve houding hebt, en ik denk dat je houding beter is dan je zelf denkt!
Wat mij gelijk opvalt bij de eerste foto is je rechterhand die je hoog optrekt. Je handen horen netjes naast elkaar en rechtop (dus geen pianohandjes).
Verder heb ik het idee dat jij je rug heel erg hol trekt en geforceerd rechtop probeert te zitten, maar dit is natuurlijk mijn interpretatie vanaf een foto.. dus dat kan ik ook verkeerd zien.

Je benen liggen prima. Zoals je zelf zegt kunnen de beugels misschien wat langer. Het zou net iets netter zijn als je je hakken wat verder uitdrukt maar dat is een kwestie van veel oefenen. Verder kijk je naar voren, en dat is iets wat heel veel ruiters tegenwoordig niet meer kunnen. De meesten kijken naar beneden.. Dus dat doe je goed.

Hopelijk heb je er wat aan, succes!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:54

JessiicaaV: Ik ben idd geneigd mijn rug hol te maken, ben ik me bewust van dus daar probeer ik op te letten. op de eerste foto's liet ik hem lekker uit draven heb daar ook niet echt op mijn handen meer gelet omdat het vooral een ontspannen momentje was. Ben ook gaan proberen te letten op mijn handen omdat ik inderdaad pianohandjes heb/had. Dus probeer ze ook steeds rechtop te houden.
Zal ook mijn beugels wat langer doen voortaan.
Ben voornamelijk gewend om te rijden met een veelzijdigheidszadel dus een dressuurzadel is nieuw voor mij, ondanks dat een dressuurzadel mijn houding wel goed doet

FLOVE: er liggen aan 2 kanten balken tegen de paal meteen aan zodat de hindernis van 2 kanten gesprongen kon worden aangezien hij in het midden van de bak stond. had op dat moment les van de eigenaar (de man in de bak) haha. tijdens het springen draai ik mijn voeten inderdaad naar buiten is een oplet puntje, met de dressuur let ik er juist op dit niet te doen. denk dat het op de tweede foto zo lijkt of dat ik het onbewust doe aangezien mijn beenligging daar ook niet helemaal lekker was.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:57

Je zit vrij ver naar voren op de eerste foto en je zou je hakken wat meer uit mogen drukken.
Je springhouding vind ik best netjes, je komt misschien iets te ver uit het zadel maar dat is niet storend. Wel zou je je handen meer zelf mogen dragen, het lijkt nu alsof je ze op de hals van je paard plaatst (kan ook komen door foto). Maar netjes hoor! :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:01

Dat komt denk ik omdat ik mijn rug hol maak, ik vind het moeilijk om mijn rug recht te houden en wat meer naar achter te gaan zitten. zal eens vragen of iemand een filmpje kan maken zodat ik het echt goed kan zien, foto's zeggen ook niet altijd alles.

met springen probeer ik niet op het paard zijn nek te gaan leunen om hem niet uit balans te duwen. denk dat dit net een ongelukkig moment is geweest dan.
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet zo ver naar voren kom als ik mijn beugels zo kort heb? (heb ze met springen altijd een stuk korter) meer buiging maken in mijn knieen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:05

Oefenen zonder hindernissen, in draf en galop, maar het is niet opvallend hoor, maar omdat dit een lage sprong is valt het me op.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:07

hij is hoger dan het lijkt haha, 1 meter.
zal eens gaan oefenen dan zonder de hindernissen

asdfghjkl16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:00

Ik vind je houden best goed !
Probeer je rug wat te ontspannen. Je schouders heupen en hakken in een lijn te houden, je valt op de eerste foto namelijk iets naar voren.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:19

Je zit voor het mooie te ver voorover en op foto 1 is duidelijk te zien dat je je onderrug te hol trekt.
Daarnaast is je rechterpols gebogen op foto 1.
Als tip:rompstabiliteit training gaan doen! Als je rompspieren sterker zijn kan je gemakkelijker 'goed' blijven zitten zonder dat je hier heel hard je best voor hoeft te doen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:22

Ik heb het vooral in draf, in galop kan ik goed blijven zitten en zit ik ook echt in het zadel en wat meer achterover, maar in draf is dat geheel het tegenovergestelde. ik ga inderdaad voorover leunen, me rug hol maken en dan zit ik ook niet stevig meer. had me beugels al langer gemaakt dat ging al beter

MisterMc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:27

Ik vind je houding er eigenlijk best goed uitzien, alleen lijkt het een beetje gespannen, ik denk dat je daarom ook wat naar voren leunt!

RoryG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:58

Dressuurhouding best goed, mag inderdaad meer ontspannen. Springhouding iets meer terug blijven zitten zodat je je balans houdt boven het paard i.p.v. voorover.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:59

Bij de eerste vind ik dat je te veel naar voren zit.
Bij de laatste 'hang' je te veel op je paard.