Lang geleden, maar Ramzes is er nog eens!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Lang geleden, maar Ramzes is er nog eens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:37

Hallo :)
Zie hier de vorige topics en filmpjes:
[RT-HAW] Ramzes @ work, tips gevraagd!
[RT-HAW] Ramzes is back!
[RT-HAW] Ramzes weer!
https://skydrive.live.com/?cid=95b47a2d ... WSjK46yVJQ
http://www.youtube.com/watch?v=bgycvqeD ... e=youtu.be

De laatste tijd gaat het naar mijn mening erg goed vooruit met Ramzes. Stilaan begint hij toch wat gewicht te verliezen! (Ook al zie je het nog niet zo goed)
Vandaag ben ik weer gaan rijden. De slof is er al af! Enkel als mijn lesgeefster er uitdrukkelijk nog om vraagt als een les bijvoorbeeld echt niet lukt, hang ik hem er nog aan. Maar tegenwoordig lukken de lessen goed.

Ik ben wel vergeten te vragen om te filmen :( Dom van me!
Dus het zijn enkel foto's. Zondag vraag ik wel eens aan iemand in de buurt om nog eens te filmen.
Zijn gewicht is dus aan het beteren en het tempo zit er al wat meer in. Vandaag vooral gewerkt op overgangen en tempo-wisselingen.

Het wijken lukt maar op 1 kant en voor ik met sporen begin, zou ik graag nog eens vragen of iemand een andere oplossing heeft, want hij gaat voor mijn rechterbeen echt niet veel opzij...
Qua houding: Ik blijf nog steeds te veel naar voren zitten met mijn bovenlichaam, moet ik echt afleren!

Dus ja, hier de foto's:
Tips zijn meer dan welkom! Commentaar ook, maar hou het enkel een beetje vriendelijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vergelijking met vorige zomer:
Afbeelding

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:54

Probeer echt goed je benen eraan te houden, bijvoorbeeld met het wijken op foto 2 heb je je linkerbeen niet aan je paard, hierdoor heb je hem niet goed tussen twee benen om hem de juiste kant op te laten wijken.
Tip voor het wijken rechtsom, probeer het eens op de volte (verkleinen en vergroten), en zo verder werken naar het rechts uit, dit heeft mij ook veel geholpen.
Succes verder en goed dat de slof eraf is!

CrazyIris

Re: Lang geleden, maar Ramzes is er nog eens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:45

Oké, bedankt voor de tip!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:55

Mijn oude verzorgpaard deed het ook niet, heb de eigenaar gevraagd er in stap naast te lopen en zijn heup opzij te duwen zodat hij wel zijn benen opzij moest doen en dan tegelijkertijd dat ik erop zat de hulpen geven. aantal keren geoefend in stap met eigenaar ernaast, daarna zonder en in draf en dat ging steeds beter :) misschien heb je er iets aan. verder vind ik het al een hele verbetering vergeleken met de zomer :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:56

Dat kan ik misschien ook eens proberen, bedankt!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:06

Fijn dat de slof er af is.. Overigens vindt ik hem niet echt slanker lijken.. maar dat terzijde..
Wat mij wel elke keer opvalt is dat zijn zadel echt in zijn nek ligt ongeveer. Ik weet niet of je hem zelf met opzadelen al te ver naar voren legt of dat hij naar voren schuift tijdens het rijden maar het is iig niet echt optimaal..

Wat betreft het wijken.. ik vermoed dat je paard sowieso wat beter voor je been mag zijn, niet alleen tijdens het wijken maar ook het hele effect van het buigen om je binnen been etc. lijkt een beetje te ontbreken. Om hem goed te laten wijken moet je eerst aan de basisprincipes werken van het reageren op jou been en zithulpen.. Ga beginnen met tempowisselingen en schakelen om het paard meer attent te maken voor je been en het volte sluiten/volte openen om hem ook beter op je eenzijdige beenhulpen te laten reageren..

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:09

Hij is wel degelijk al een heel deel afgevallen, maar dan vooral echt in de breedte, dus niet goed zichtbaar,én ik merk het ook aan de singel.

Van het zadel heb ik ook juist gezien dat het fout lag, volgende keer leg ik het een pak naar achteren!
Aan dat schakelen heb ik gisteren dus vooral gewerkt en hem inderdaad aandachtig te maken. Ik zal dat wijken vanuit de cirkel zeker eens proberen volgende keer.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:14

Ik heb het idee dat je beugels heel erg ongelijk zitten. Of je zit heel scheef en hangt naar links (voor ons links voor jou rechts dus) misschien iets om naar te kijken.
Verder wel echt een leuk paard! Voel je je niet heel klein daarbovenop? :+

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:30

@Baileys01: normaal zitten ze gelijk, maar ik zal het nog eens nakijken voor de zekerheid, als ik ze dan toch een gaatje langer maak, check ik het ineens!
En ja ik heb nogal korte beetjes, dus soms voel ik me wel een beetje klein. Hij is onlangs 2x opeens verschoten van iets en in volle galop weg gecrosst. En 1 keer ben ik er af gevallen, dat voel je toch nog een weekje! Wel was ik toen blij dat ik wist dat hij wel degelijk een hoger tempo aan kon :)