Inge_D schreef:Ik vind dat je een goede ruiter/amazone bent als je met respect voor je paard rijdt, niet alleen de fouten zoekt bij je partner, maar vooral eerst bij jezelf kijkt en vooral dat je plezier hebt in wat je doet. Je kan de beste ruiter van dr wereld zijn, maar als je er geen plezier in hebt ben je in mijn ogen niet goed.
Niemand is perfect en we maken allemaal fouten. De goede ruiters/amazones proberen deze fouten te verbeteren en hebben een doelstelling die ze samen met hun ros willen behalen. NO matter what happens on the way.
Ik gebruik toevallig even jou reactie, maar er zijn meerdere reacties in deze trant..
Precies zoals hier beschreven staat, vind ik ook... Het probleem is dus alleen... Dat je dit niet aan de foto's afleest... Je ziet alleen die opgetrokken hakken, de strakke teugels, de mond van het paard dat open staat..
Dit zijn foto's en dus moment opnames. Als de foto misschien 2 sec later genomen was, had de hak weer laag gezeten, de mond weer dicht, de teugel netjes op contact. En dan had niemand geweten dat het moment ervoor een heel ander beeld gaf. Momenten die we ALLEMAAL hebben in ons dagelijks paardrijden. Ik rijd ook graag met respect.. Maar soms moet je even aanpakken, en ja CLICK daar sta je weer als mishandelaar op de foto. Nu zou ik zelf al ervoor kiezen om die foto niet online te gooien.
Maar... de mensen reageren nu eenmaal alleen maar op wat ze zien.. En denken helaas niet verder door. Tuurlijk denk ik ook vaker bij foto's "ai ai..." Bij sommige zie je dat het moment opnames zijn omdat de rest wel netjes uitziet. (Helaas wordt er vaak op die ene slechte door gehamerd.) En de topics waar ik zie dat het echt niet lekker loopt, die negeer ik of geef de ruiter opbouwende kritiek waar hij/zij iets mee kan! Of zeg gewoon niets... Je kunt uiteindelijk toch zeggen wat je wilt. Of de ruiter er wat mee doet?? Dat is ten tweede en voor mij soms verspilde moeite.. En wanneer ik zelf geen betere tips weet, houd ik mijn mond en open een ander topic waar ik kan meegenieten van de foto's van anderen.
Mensen moeten echt beter naar zichzelf kijken voordat ze reageren naar anderen. Maar dat is iets wat al jaren speelt en waarschijnlijk nooit zal veranderen. Dit is een risico wat je neemt bij het posten van je foto's..