B dressuur proef met Triumph

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

B dressuur proef met Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:24

Vandaag was het onderlinge wedstrijd op stal.
Ik lease Reus nu 1 jaar en 4 maanden ongeveer, galop blijf vooral rechtsom voor mij lastig, hij kan het eigenlijk goed maar je moet het wel met een bepaalde gebruiksaanwijzing doen. Hij changeert snel als je je been dus verkeerd legt en dan weet ie even niet meer wat hij met zijn benen moet doen, wat overigens ook mijn fout is want hij kan het wel! Hebben al veel geleerd door de lessen, in het begin kon ik er helemaal niet mee galopperen. Soms is het wel lastig om op een paard te rijden wat meer kan dan jij :P
We mochten zelf kiezen of we wilden doorzitten of licht rijden, omdat ik mezelf heb aangewend om door te zitten deed ik dat bij de proef nu ook. Filmpje is van telefoon kwaliteit dus niet super scherp.
Had 192 punten

http://www.youtube.com/watch?v=L0Hp4ZGN ... e=youtu.be

Hebben jullie tips?

Anoniem

Re: B dressuur proef met Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:56

Wat een leuk lease paard! Ik vind zijn takt heel fijn en het ziet er op t eerste oog heel netjes uit! Alleen als je beter gaat kijken vind ik hem aan de voorkant gereden, jij bent volgens mijn bang om los te laten dus houd je hem te strak aan de voorkant waardoor hij achter de loodlijn komt. Daardoor is het achterbeen te lui. Ga in de training werken aan lossigheid aan de voorkant en de aanleuning corrigeren met je been zodat je leert hem aan de achterkant mee te nemen.
Eerst wat meer lengte aan de voorkant zondat hij de rug niet wegdrukt.
Succes!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:01

Joolien schreef:
Wat een leuk lease paard! Ik vind zijn takt heel fijn en het ziet er op t eerste oog heel netjes uit! Alleen als je beter gaat kijken vind ik hem aan de voorkant gereden, jij bent volgens mijn bang om los te laten dus houd je hem te strak aan de voorkant waardoor hij achter de loodlijn komt. Daardoor is het achterbeen te lui. Ga in de training werken aan lossigheid aan de voorkant en de aanleuning corrigeren met je been zodat je leert hem aan de achterkant mee te nemen.
Succes!

Bedankt voor de tip! Ga er zeker wat mee doen
alleen wil ik wel even zeggen dat hij nogal fanatiek is, wanneer je hem dus te veel los laat dan laat hij even een showtje zien zeg maar, ik snap overigens wel wat je bedoeld hoor :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:02

MD_Triumph schreef:
Joolien schreef:
Succes!

Bedankt voor de tip! Ga er zeker wat mee doen
alleen wil ik wel even zeggen dat hij nogal fanatiek is, wanneer je hem dus te veel los laat dan laat hij even een showtje zien zeg maar, ik snap overigens wel wat je bedoeld hoor :) !

Dan moet je ervoor zorgen dat je de zithulp installeert en hem zo weer op kunt vangen. Voorwaartse drang is goed maar dat moet je zien om te zetten in opwaartse drang ofteweel impuls.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:20

Ten eerste, wat een geweldig paard om te zien. Ik ga verder volledig met met Joolien mee. Er zit volgens mij vele malen meer in dit paard. Heel veel succes!!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 20:36

Bedankt allebei! ja er zit zeker meer in, hij heeft Z gelopen! maar tot een jaar geleden kon ik niet meer dan simpel meeliften om het zo maar te zeggen, dus ben ik al best blij met wat ik tot nu toe geleerd heb :D

jasmien1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:15

Wat eens danspasjes in galop :D ken er niet veel van hoor, maar vond het wel interessant om te zien :)

Mooi paard!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 09:43

jasmien1008 schreef:
Wat eens danspasjes in galop :D ken er niet veel van hoor, maar vond het wel interessant om te zien :)

Mooi paard!

haha ja dat kan hij wel! maar dat hoort niet in een b-proefje :')

Dankje!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:49

Wat mij opvalt is dat je scheef naar links zit en je hem van voren vasthoudt. Het lijkt dat het paard verder is in opleiding als dat jij bent. Naar mijn idee geef jij constant in de rechter galop met je houding de hulp voor de galopwissel, maar doordat je hem van voren tegen houdt snapt hij er niks meer van. Ook vraag ik me af waarom je door zit? Dat hoeft naar net in deze proef.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 09:55

paardjes123 schreef:
Wat mij opvalt is dat je scheef naar links zit en je hem van voren vasthoudt. Het lijkt dat het paard verder is in opleiding als dat jij bent. Naar mijn idee geef jij constant in de rechter galop met je houding de hulp voor de galopwissel, maar doordat je hem van voren tegen houdt snapt hij er niks meer van. Ook vraag ik me af waarom je door zit? Dat hoeft naar net in deze proef.

Het ligt ook aan mij zoals ik al had beschreven, hij heeft Z gelopen dus hij kan meer dan ik.. Daardoor laat hij precies zien wat ik fout doe, dat is niet fijn maar wel leerzaam. Ik leg mijn binnenbeen te ver naar voren waardoor hij overspringt, maar het is nogal lastig als je altijd zo gereden hebt om dan ineens goed recht te zitten. Dat is ook iets waar we al een hele tijd aan werken. Van dat doorzitten heb ik in de openingspost uitgelegd omdat het onderling was en je het zelf mocht weten, hij rijd fijner wanneer ik doorzit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:00

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 10:05

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:05

Maar je vroeg om tips, mijn tip is probeer recht te zitten. Het viel mij in draf bij binnenkomst al op dat je op links zit, heel storend voor het paard

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:11

Ik heb zelf geen interesse hoor, want ik heb zelf een hele leuke reus :D

Maar ik woon wel daar in de buurt, dus als ik iemand weet zal ik het doorgeven :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 10:41

paardjes123 schreef:
Maar je vroeg om tips, mijn tip is probeer recht te zitten. Het viel mij in draf bij binnenkomst al op dat je op links zit, heel storend voor het paard

Bedankt voor de tip! Zal er zeker aan gaan werken

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:53

Knap paard! Vind het alleen erg zonde van het strikje in zn staart :=

Wel onwijs leuk en leerzaam denk ik om van zo'n ervaren paard te leren?

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:14

Als je zo kijkt ziet het er leuk uit. Maar als je dan de galop ziet, hoeveel stress hij daarvan heeft... ik denk dat hem iets dwars zit in zijn lijf, want ook bij verkeerde galophulpen is dit een verre van normale reactie. Het doorzitten ziet er ook gespannen en zwaar uit, dat lijkt me ook niet fijn voor zijn rug. Dus de eerste minuten zien er op zich heel leuk uit, maar al met al een paard dat het zwaar heeft. Sorry, maar dat is wat ik zie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:21

kamille schreef:
Als je zo kijkt ziet het er leuk uit. Maar als je dan de galop ziet, hoeveel stress hij daarvan heeft... ik denk dat hem iets dwars zit in zijn lijf, want ook bij verkeerde galophulpen is dit een verre van normale reactie. Het doorzitten ziet er ook gespannen en zwaar uit, dat lijkt me ook niet fijn voor zijn rug. Dus de eerste minuten zien er op zich heel leuk uit, maar al met al een paard dat het zwaar heeft. Sorry, maar dat is wat ik zie.

Zal vast iets mankeren, als hij terug gekocht is van de verzekering ;) wat precies gaat ons niets aan.
Citaat:
Triumph kan helaas niet meer op officiële wedstrijden worden uitgebracht, wel onderlinge en oefendressuur, welke zo nu en dan op stal worden georganiseerd!

bron http://www.bokt.nl/markt/ad/233705/gewe ... d-te-lease

Maar als het paard geen pijn heeft prima toch :)
zoveel wordt er nu ook niet van gevraagd....onderling B proefje moet te doen zijn!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:20

kamille schreef:

Paard heeft echt nergens last van hoor. Heb een goede instructrice en die zegt ook dat hij gewoon dol enthousiast en fanatiek wordt van de galop. Hoezo ziet het doorzitten er zwaar en gespannen uit als ik vragen mag?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:22

listiglistje schreef:
kamille schreef:

Zal vast iets mankeren, als hij terug gekocht is van de verzekering ;) wat precies gaat ons niets aan.
Citaat:
Triumph kan helaas niet meer op officiële wedstrijden worden uitgebracht, wel onderlinge en oefendressuur, welke zo nu en dan op stal worden georganiseerd!

zoveel wordt er nu ook niet van gevraagd....onderling B proefje moet te doen zijn!

Kan het best uitleggen, is niks ernstigs namelijk. Hij heeft ooit tijdens een trailer rit raar staan doen waardoor hij gevallen is, daardoor flinke bloed uitstorting op zijn bil gehad. Dachten dat die niet meer weg zou gaan maar is nu helemaal weg. hierdoor heeft hij iets in een heel klein botje/gedeelte van zijn voetje opgelopen waardoor hij 'afgekeurd' is voor officiële wedstrijden.. Osteopaat heeft hier ook naar gekeken, hij heeft nergens last van, je merkt er niks aan en is nooit! kreupel of iets dergelijks. Maar toch heeft de eigenaar besloten hem geen zwaar werk meer aan te doen en dus laten afkeuren voor het zwaardere officieel werk :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:23

Estherr__1 schreef:
Knap paard! Vind het alleen erg zonde van het strikje in zn staart :=

Wel onwijs leuk en leerzaam denk ik om van zo'n ervaren paard te leren?

Dat strikje was ook niet mijn keus haha, andere leaser wilde dat graag.. dan ga ik niet zeggen dat dat niet mag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:46

MD_Triumph schreef:

Kan het best uitleggen, is niks ernstigs namelijk. Hij heeft ooit tijdens een trailer rit raar staan doen waardoor hij gevallen is, daardoor flinke bloed uitstorting op zijn bil gehad. Dachten dat die niet meer weg zou gaan maar is nu helemaal weg. hierdoor heeft hij iets in een heel klein botje/gedeelte van zijn voetje opgelopen waardoor hij 'afgekeurd' is voor officiële wedstrijden.. Osteopaat heeft hier ook naar gekeken, hij heeft nergens last van, je merkt er niks aan en is nooit! kreupel of iets dergelijks. Maar toch heeft de eigenaar besloten hem geen zwaar werk meer aan te doen en dus laten afkeuren voor het zwaardere officieel werk :)[/quote]
Je begrijpt dat dit fraude is?

Ik kom zelf net uit het heel afkeuringstraject en als je paard is afgekeurd voor de sport (er zijn namelijk 2 mogelijke afkeuringen, voor de sport dus dan mag je wel recreatie of volledig) dan mag het paard nóóit meer uitgebracht worden op wedstrijden. Een paard wordt namelijk niet afgekeurd voor enkel Z bijvoorbeeld nee dan wordt die afgekeurd voor de sport en dat is ook de B. Als je wel op wedstrijd gaat ben je gewoon strafbaar...

edit: zie net dat dit onderling is excuses. Onderling kan natuurlijk wel officieel niet meer.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 15:03

Ik snap je reactie niet helemaal, Yvank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:11

Ik las er overheen dat het onderling is ik dacht dat het officieel was.En dat is strafbaar met een afgekeurd paard vandaar ;)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 15:16

Yvank_ schreef:
Ik las er overheen dat het onderling is ik dacht dat het officieel was.En dat is strafbaar met een afgekeurd paard vandaar ;)

O zo, ja klopt! is gewoon onderling haha