Na even wat te twijfelen of ik het wel op bokt zou zetten.. heb ik het toch maar gedaan;)
Bij mijn laatste topic in Oktober http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1746842 had ik weer wat fijne tips gekregen en paard liep nu wel ontspannen en gebruikte haar rug goed. Maar mijn topic daarvoor in Juli http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1727066was niet goed.. paard liep te opgekrobt, niet ontspannen. Ik was best wel even geschrokken van het commentaar.. maar terecht achteraf gezien, ze liep ook veel te hoog en met te weinig ruimte.

Nu plaats ik toch maar weer een topic, want ja ik wil toch stiekem wel weten wat iedereen er van vind;). We zijn weer wat maandjes verder. Heb 1 keer in de 2 weken les. We rijden samen 2 a 3 keer per week( max 30 min) en 1 a 2 keer per week longeer ik haar. verder staat ze overdag zoveel mogelijk buiten ( zolang het weer het toe laat)
even een paspoortje voor de mensen die ons nog niet kennen:
naam paard: Baltimore
Naam vader: Gameboy ( Gribaldi)
Naam moeder: Maron ( Holland)
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: Merrie
Ras: NRPS
Hoelang zadelmak en onder het zadel ? : +- 10 a 11 maanden ( Is op een pension stal zadelmak gemaakt waar ze jonge paarden trainen, ze was toen net 3 jaar oud)
Puntjes waar we nog aan moeten werken:
- Voorwaards/neerwaards moeten we nog steeds aan werken, gaat al wel veel beter maar kan altijd nog actiever erin worden!
-Ik mag nog wel wat losser in mijn armen worden
-Meer ontspannen erop gaan zitten! Ik ontspan al wel wat meer dan voorheen, maar mag nog wat ontspanner gaan zitten vind ik zelf
-Meer vooruit kijken, schouders naar achter. Ik kan nog wel eens te ver naar voren gaan zitten.
-De laarzen ipc chaps doen wonderen voor mij!( niet elke keer mijn tenen naar buiten) Soms zie ik nog wel dat ik mijn hakken wat meer kan uitdrukken
-Mijn handen blijven bij mij een puntje, maar ik werk er nog steeds aan!
Tijdens de lessen en wanneer ik zelf rijdt zijn we vooral bezig met voorwaards/neerwaards rijden, overgangen, stilstaan ( heeft soms weinig geduld haha), rechtelijnen rijden, de gallop uitbreiden, veel figuren rijden, veel binnenhoefslag pakken etc.
De foto’s staan niet in volgorde, ik vind het fijn om tips te krijgen, maar hou het wel netjes, niet alles gaat perfect bij mij, ik kan nog veel leren! Bedoel.. ik ben geen topruiter die mee doet aan de olympische zomerspelen;)
Sorry voor de onduidelijke foto’s, maar wat mot regen en iphone werkt ook niet altijd samen;)
1

2

3

4

5

6

Met mijn knapperd!!