Ondanks dat ik zitlessen en al heb gehad, lukt het me niet om mijn benen lang te laten tijdens het galopperen. Ik trek ze op, klem ze, waardoor mijn beugels los gaan zitten. Iemand een tip?
Gr. Renate
0091
Geplaatst: 06-02-14 09:52
Beugels gaatje korter en er continue mee bezig zijn. Continue denken: hakken naar beneden, hakken naar beneden, hakken naar beneden...
en lekker op je kont gaan zitten want waarschijnlijk zit je nu onbewust op je knieën.
Wat misschien ook wel werkt is om tijdens het instappen zonder beugels te rijden. Gewoon lekker je benen laten bungelen. Je benen worden dan lang en als je je beugels weer aan doet, is het mijn ervaring dat het makkelijker is om je benen lang te houden
Ik heb daar ook een lange tijd last van gehad. Ik heb toen met het rijden tijdens de galop gewoon mijn beugels uitgedaan, je moet je hakken dan wel uitdrukken, want als je je benen dan optrekt raak je uit balans en val je. Toen dat eenmaal goed ging ben ik weer met beugels aan gaan galopperen. (wel heb ik me beugels een gaatje korter gemaakt) het was een kwestie van veel 'oefenen' bij mij. wat ik er aan over heb gehouden is dat ik nu absoluut niet met lange beugels kan rijden en ik dus redelijk kort zit.
Zit je wel in balans tijdens het paardrijden? Kijk eens of je in verlichte zit kan blijven tijdens draf. Als je dat geen hele bak rond kunt volhouden kan het zijn dat je gaat klemmen in de galop omdat je je balans niet kunt houden in de snelle beweging van de galop. Veel oefenen op je paard (verlichte zit) en zonder paard (op tenen staan, op 1 been staan, hinkelen etc) kunnen dan helpen.
Ik heb er vroeger ook een tijd last van gehad. Wat bij mij hielp was vaak zonder beugels/zadel rijden. Zo krijg je een stabielere zit en moet je je benen wel lang houden om te blijven zitten. En misschien toch nog een lesje zitles nemen? Ik zou trouwens niet je beugels korter doen. Dan ga je juist veel meer staan in de beugels ipv echt zitten. Succes ermee!
Heb je iemand die jou hierop aanstuurt? Iemand die er continu op kan letten? Op deze manier hoef je er niet alleen maar zelf aan te denken maar hoor je het ook van iemand anders, in de hoop dat je het dus voortaan zelf gaat doen. (: