knieen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:00

ok...dom vraagje misschien. Ik hobbel al wel een tijdje rond, heb ook les, maar die is hier niet echt op gefocusd en ik heb nu geen les en vraag het me nu af :).
Ik zie hier foto\s voorbijkomen, en eigenlijk altijd ligt de knie heel mooi tegen het zadel aan.
Nu probeer ik dit ook. Op zich geven mensen aan dat mijn zit helemaal niet slecht is (wilde zitles, omdat ik er bij elk pasje sneller van paard naast lig, maar komt echt door mijn onzekerheid, want mijn zit is volgens hun gewoon goed..alleen span ik dus zodra paard iets versnelt). Maar goed..ik krijg die knie er niet tegenaan. Als ik kijk, zit er altijd ruimte tussen knie en zadel. Als ik de knie er echt tegenaan wil leggen, steken mijn voeten een halve meter naar buiten. Kan dit iets zijn met te korte spieren? Of doe ik iets anders verkeerd?

Anoniem

Re: knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:55

Het kan heel goed met de stand van je benen te maken hebben, of door een zadel waar je niet lekker op zit.
Zit je wel goed op je zitbeenknobbels en niet met een te holle of bolle rug? DAt kan ook al een boel doen, als je nl teveel op je kont zit kantel je je bekken en is t idd lastig om je knie tegen t zadel te leggen. .
Dit kun je eens controleren door een stoel te pakken en voor een spiegel te zetten en dan rug recht, schouders terug, buikspieren aangespannen en zitten op je zitbeenknobbels. Daarna stoel weghalen en op de grond gaan staan zoals je op een paard zit. Want eigenlijk moet je houding zo in balans zijn dat wanneer het paard onder ons weg wordt gehaald je kunt blijven staan.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:11

dank je wel voor je tip! Ik zal het eens proberen..zadels kan het haast niet zijn. Ik heb 3 zadels (voor elk paard een eigen zadel) en ik heb het op allemaal. Maar bij teveel op mijn kont zitten kan ik me nog wel iets voorstellen, omdat ik juist snel voorover kiep...dat ik dat dan zo probeer te compenseren. Ik zal het een uitproberen!

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:42

Draai in je gevoel de bovenkant van dijen naar het zadel en probeer in je gevoel daar op te gaan "zitten".
Focus je daar op.
Laat je onderbenen gewoon afhangen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:51

Dank je..zal het proberen..heb vanmiddad de tips van Joolien geprobeerd. Dan zit ik er idd tegenaan, maar heb ik het gevoel dat ik op het zadel zit ipv erin....pfffff.....heb je 6 paarden staan, kun je er nog niet normaal opzitten :(.

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:59

x benen maken je knieën naar binnen draaien en je voeten op 1 rechte lijn proberen te houden

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:32

Denk dat je teveel op de achterkant van je dijbeen zit. Duidelijk op de binnenkant gaan zitten, voor je gevoel ( ondanks dat je paard ertusen zit :D ) je knieen naar elkaar draaien.