Ik zit ergens mee..
Mijn paard is nu 4,5 jaar, en 1,5 jaar onder het zadel. Toen hij zadelmak gemaakt werd, was al snel bekend dat het een paard is met een gevoelige mond.
Dat werd al vrij snel iets beter.
Maar eigenlijk heeft ie altijd wel een stugge mond gehad, en het komt regelmatig voor dat hij zijn mond naar voren doet tijdens het rijden, en ik op dat moment niet veel meer kan of hij trekt mij uit het zadel. Meestal is dit de eerste 10/15 minuten, en word het daarna iets beter, maar niet helemaal weg.
Afgelopen zondag heeft een stalgenootje met hem gesprongen. Iets wat hij erg leuk vind.
Ook zij vertelde me dat mijn paard een moeilijke mond heeft, en hij trok haar af en toe uit het zadel.
Afgelopen dinsdag ben ik zelf weer gaan rijden, met een ander bitje. Om te proberen of hij dan iets rustiger zou zijn met zijn mond. Maar integendeel.. Het was zo extreem dat ik helemaal niets meer kon op dat moment. De rem was weg, en hij was continu met zijn hoofd hard aan het schudden, van links naar rechts/ van boven naar beneden. Ik kon helemaal niets!
Ik moet er wel even bij vertellen dat dit nu de derde week is dat ik weer rijd, na 2 maanden niet gereden te hebben. (vanwege me studie)
Nu zit ik een beetje op internet te kijken voor een ander bitje.
Maar ik heb daar totaal geen verstand van!
Zijn er bitjes voor paarden met een gevoelige mond? Of een bitje wat bij mijn paard zou passen?
Ik ben zoiezo ook van plan om eind vd maand de tandarts te laten komen, voor de zekerheid.
Ik heb zelf echt geen idee wat het kan zijn, het is wel een paard die me soms uitprobeerd, en daarom zeggen sommige mensen ook dat ik hem erdoor heen moet rijden. Maar ik heb ook zoiets van, misschien een ander bit? Of misschien heeft ie spierpijn van het springen van zondag, of heeft ie misschien pijn aan zijn mond?
Erg lastig allemaal....
Ik hoop dat jullie advies hebben!

Alvast bedankt voor het lezen van m'n lap tekst.
Liefs Sharon